    From: "Magda" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: problem z zagubiona umową
    Date: Tue, 27 Feb 2007 19:19:32 +0100

    Witam.
    Mam taki problem, jakiś czas temu pożyczyłam pieniądze - została wypisana
    umowa i pokwitowanie, tekstem maszynowym, plus weksel inblanco.
    Umowę, pokwitowanie i weksel podpisali pożyczkobiorca i poręczyciel.
    Część pieniedzy została zwrócona,a na pozostałą kwotę wypełniono weksel i
    został wydany prawomocny nakaz zapłaty, bo pożyczkobiorca nie wniósł
    zarzutów.
    Po wydaniu nakazu pożyczkobiorca napisał własnoręczne oświadczenie , że się
    poczuwa, że będzie płacił zgodnie z nakazem.
    Część pieniędzy z nakazu spłacił, ale przestał.
    Sprawa poszła do komornika, który zaczął ściągać z poręczyciela.
    W tym momencie wnieśli sprawę o wstrzymanie egzekucji argumentując, że już
    wszystko spłacili, a sąd wstrzymał egzekucję.
    Na rozprawie została dostarczona kopia notarialna umowy, pokwitowania i
    oświadczenia dłużnika.
    Dłużnicy stwierdzili , że umowa i pokwitowanie były sfałszowane, pożyczali
    mniej pieniędzy, chcą ekspertyzy rzeczoznawcy, a w ogóle to wystapią do
    prokuratury z doniesieniem o fałszerstwo.
    Sąd zwrócił się do mnie o oryginał umowy i pokwitowania, i tu mam problem,
    bo oryginał pokwitowania znalazłam , ale oryginału umowy nie mogę znależć.
    Przekopałam dom i nic, nie wiem czy dalej szukać , bo jest termin na
    wysłanie dokumentów , czy się nie przejmować i wysłac tylko pokwitowanie.
    Trochę sie denerwuję , bo jeszcze parę miesięcy temu jak robiłam kopie u
    notariusza, to oba były i nie wiem czy w świetle tego prokuratora, ktoś nie
    pomyśli , że to specjalnie to zgubienie i że coś jest na rzeczy i np.
    zarzadzą przeszukanie.

    Co o tym sadzicie?
    I drugie pytanie czy jeśli wyjdzie moja racja, to czy dłużnicy ,będa
    dodatkowo odpowiadac za podanie nieprawdy?

    Pozdrawiam
    Magda