  • 11. Data: 2004-10-28 07:23:04
    Temat: Re: problem z ustaleniem winnego
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    > Kłopot będzie miał pracodawca. Bo on jako właściciel ma wskazać kierującego.
    > A nie potencjalnych kierujących.

    Ma wskazać, "komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym
    czasie". Nie ma zakazu powierzenia kilku osobom.

    RG

  • 12. Data: 2004-10-28 07:28:26
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    renja wrote:
> [...]
    > radaru, natomiast nie jesteśmy w stanie ustalić które z nas jechało w
    > tym momencie.
    > Właściciel pojazdu wskazał komu powierzył samochód, ale kto w danej
    > chwili jechał nie wiadomo.
    > Żadne z nas się nie wypiera i oczywiście karę przyjmie, tylko chodzi
    > o to że nie wiemy czyje to zdjęcie.
    > Znajomy policjant stwierdził, że prawdopodobnie sąd umorzy
    > postępowanie. Jak to wygląda prawnie?
    > Nie chcemy zwalać jeden na drugiego, ale to chyba policja musi ustalić
    > kierowcę? W prawie jestem laikiem i dlatego proszę o pomoc.

    sprawa musi zostac umorzona bo nie ma za to wykroczenie odpowiedzialnosci
    zbiorowej.
    Gadalem ostatnio ze znajomym ktory jest prawnikiem i stwierdzil tak samo :)
    "Jak ciągna Cie do sądu to znajdź sobie jeszcze kogoś kto sie do tego
    przyzna tak samo jak Ty" :)

    --
    fi5h

  • 13. Data: 2004-10-28 07:33:16
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Wła?ciciel pojazdu wskazał komu powierzył samochód, ale kto w danej chwili
    > jechał nie wiadomo.
    > Żadne z nas się nie wypiera i oczywi?cie karę przyjmie, tylko chodzi o to że
    > nie wiemy czyje to zdjęcie.

    Przyznajcie się oboje. Wtedy sąd dopiero bedzie mial zgryz ...

  • 14. Data: 2004-10-28 20:39:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ma wskazać, "komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym
    > czasie". Nie ma zakazu powierzenia kilku osobom.

    No, to już jest Twoja wykładnia. czy na takie tłumaczenie przystanie sąd?
    osobiście wątpię. Zakazu powierzenia wielu osobom nie ma. Ale należy
    wiedzieć, kto kiedy nim jeździł. W szanujących się firmach są po prostu
    kontrolki. Kierujący siadając za kierownicą wpisuje godzinę i stan licznika.
    Później można dojść.

  • 15. Data: 2004-10-30 21:25:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Oct 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ kontrolki. Kierujący siadając za kierownicą wpisuje godzinę i stan licznika.

    Mhm.
    A wręcz *obowiązku* "zmiany przy kierownicy" (przynajmniej w niektórych
    przypadkach) nie ma ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2004-10-30 22:58:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A wręcz *obowiązku* "zmiany przy kierownicy" (przynajmniej w niektórych
    > przypadkach) nie ma ?

    jest, ale to przecież można odnotować. Powinni mieć zresztą własne tarcze
    tachografów