  • 1. Data: 2004-10-27 23:02:37
    Temat: Prawo budowlane przed 1995 r.
    Od: "pxd74" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy ktoś orientuje się albo ma namiary na informacje jakie budynki nie
    wymagały pozwolenia na budowę przed wejściem w życie ustawy Prawo budowlane
    z 7 lipca 1994 r. (Dz. U. Nr 89, poz. 414). Niestety wszystkie serwisy,
    które oferują tekst wczesniejszej ustawy z dn. 30 października 1974 r. (Dz.
    U. Nr 38, poz. 229) są płatne :(

    --
    Pozdrowienia
    pxd74

  • 2. Data: 2004-10-27 23:14:31
    Temat: Re: Prawo budowlane przed 1995 r.
    Od: "Bruce Lee" <b...@j...com>

    Użytkownik "pxd74" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z 7 lipca 1994 r. (Dz. U. Nr 89, poz. 414). Niestety wszystkie serwisy,
    > które oferują tekst wczesniejszej ustawy z dn. 30 października 1974 r.

    Takie budynki, za które nie zapłacono łapówek polskim prawnikom.

    Bruce

  • 3. Data: 2004-10-28 09:53:01
    Od: "pxd74" <p...@p...onet.pl>

    OK. Dotarłem jakoś do treści ustawy z 1974 (dzięki koledze Piotrowi) lecz
    niestety w art. 28 pkt. 4 napisano, że "Minister Gospodarki Terenowej i
    Ochrony Środowiska określi w drodze rozporządzenia zakres, warunki i tryb
    uzyskiwania pozwoleń na budowę, rodzaje robót budowlanych zwolnione od
    obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę oraz rodzaje rozbiórek zwolnione od
    obowiązku zgłoszenia."

    Co gorsze na stronach isip.sejm.gov.pl nie znalazłem takiego rozporządzenia.
    Domyślam się, że te informacje są zawarte w którymś z następujących aktów
    wykonawczych:

    - Rozporządzenie Ministra Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska z dnia
    20 lutego 1975 r. w sprawie rodzajów i zakresu opracowań
    geodezyjno-kartograficznych i czynności geodezyjnych obowiązujących w
    budownictwie. (Dz.U. 1975 nr 8 poz. 47)

    - Rozporządzenie Ministra Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska z dnia
    20 lutego 1975 r. w sprawie nadzoru urbanistyczno-budowlanego. (Dz.U. 1975
    nr 8 poz. 48)

    - Obwieszczenie Ministra Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska z dnia 26
    marca 1975 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy z dnia 31
    stycznia 1961 r. o planowaniu przestrzennym. (Dz.U. 1975 nr 11 poz. 67)

    Może ktoś orientuje się ww. sprawie

    --
    Pozdrowienia
    pxd74

  • 4. Data: 2004-10-28 21:59:30
    Od: "pxd74" <p...@p...onet.pl>

    Dla potomnych (dzieki koledze Piotrkowi):

    Określone to jest w ROZPORZĄDZENIU MINISTRA GOSPODARKI TERENOWEJ I OCHRONY
    ŚRODOWISKA z dnia 20 lutego 1975 r. w sprawie nadzoru
    urbanistyczno-budowlanego. Dz.U.75.8.48 w art. 9 pkt. 3:

    Ustalenia miejsca i warunków realizacji inwestycji budowlanej nie wymaga:
    1) budowa obiektów budowlanych w obrębie zamkniętych terenów związanych z
    obronnością kraju i bezpieczeństwem wewnętrznym oraz w obrębie portów
    morskich,
    2) budowa budynków:
    a) państwowych gospodarstw leśnych w obrębie lasów,
    b) stałych parterowych gospodarczych i inwentarskich, o kubaturze do 1000
    m3, w obrębie istniejących ośrodków produkcyjnych państwowych gospodarstw
    rolnych poza miastami,
    c) stałych, o kubaturze do 1000 m3 - w obrębie zakładów energetycznych,
    górniczych, przemysłowych oraz na obszarach kolejowych i na lotniskach,
    d) przewidzianych do czasowego użytku na okres nie przekraczający 5 lat w
    obrębie zakładów energetycznych, górniczych, przemysłowych, w ośrodkach
    produkcyjnych państwowych gospodarstw rolnych oraz na obszarach kolejowych i
    na lotniskach - nie przeznaczonych do zamieszkania,
    e) przeznaczonych do czasowego użytku inwestora lub wykonawcy na okres
    realizacji inwestycji budowlanej, w obrębie granic terenu inwestycji,
    3) ustawianie barakowozów używanych przy wykonywaniu robót budowlanych oraz
    badań geologicznych - jeżeli nie spowoduje to skutków, o których mowa w ust.
    1 pkt 5 lit. b).

    oraz art. 19:

    1. Uzyskanie pozwolenia na budowę obowiązuje w razie:
    1) inwestycji, dla których zgodnie z przepisami w § 9 jest wymagane
    ustalenie przez właściwy organ miejsca i warunków realizacji inwestycji,
    2) wykonywania w miejscach publicznych pomników, posągów i wodotrysków,
    stałych urządzeń wpływających na wygląd obiektów budowlanych, jak urządzenia
    reklamowe i ogłoszeniowe, oraz kapliczek i innych podobnych obiektów kultu
    religijnego,
    3) wykonywania stałych ogrodzeń:
    a) od strony dróg (ulic) i placów publicznych oraz od innych miejsc
    publicznych,
    b) z cementu jako pełne oraz z kształtowników metalowych i blach lub ze
    stali budowlanej, niezależnie od położenia tych ogrodzeń.

    2. Uzyskania pozwolenia na budowę nie wymaga budowa pomników, posągów ,
    kapliczek i innych podobnych obiektów kultu religijnego na terenach
    cmentarzy i terenach przykościelnych, związanych z wykonywaniem kultu
    religijnego.

    3. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do inwestycji związanych z obronnością
    kraju i bezpieczeństwem wewnętrznym realizowanych na terenach zamkniętych
    oraz do inwestycji w obrębie portów morskich.
    orzeczenia

    Pozdrawiam
    pxd74