  • 1. Data: 2009-07-31 12:00:10
    Temat: problem z przydzialem mieszkania na warunkach własnościowych
    Od: "mate" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam!!
    Proszę o poradę w następującej sprawie:
    Dwadzieścia lat temu babcia wykupiła mieszkanie lokatorskie na własnościowe.
    Za namową miłej panie ze spółdzielni dopisała także jako współwłaściciela
    mojego ojca. Teraz okazuje się, że było to działanie sprzeczne z prawem i cały
    akt jest nieważny.
    Moje pytanie brzmi czy da się to jakoś odkręcić??
    Radca prawny ze spółdzielni doradza aby udać się z tym do sądu, jednak babcia
    jest już osobą w podeszłym wieku z zaawansowaną sklerozą stąd też jej wizyta
    przed sądem nie na wiele może się zdać. Czy mają państwo może inne pomysły na
    rozwiązanie tego problemu??

    Serdecznie Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie porady.

  • 2. Data: 2009-07-31 12:46:39
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 31 Lip, 14:00, "mate" <m...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > Za namową miłej panie ze spółdzielni dopisała także jako współwłaściciela

    Co to znaczy "dopisała"? I o jakim akcie mowa?

    Poza tym: jakie prawo babcia z ojcem posiadali? Zapewne własnościowe-
    spóldzielcze. Ale może własność wyodrębnionego lokalu?

    W tym drugim przypadku, jeśli są od dwudziestu lat posiadaczami
    samoistnymi w dobrej wierze (a to wynika z podpisanego wówczas aktu,
    nawet jeśli by się dziś okazał nieważny) to już zasiedzieli.

  • 3. Data: 2009-07-31 13:31:34
    Od: " mate" <m...@N...gazeta.pl>

    przypadek <p...@g...pl> napisał(a):

    > no=B6ciowe.
    > =F3=B3w=B3a=B6ciciela
    >
    > Co to znaczy "dopisa=B3a"? I o jakim akcie mowa?
    Cały problem dotyczy dokumentu o nazwie Przydział lokalu mieszkalnego, w
    którym to na warunkach własnościowego prawa do lokalu wpisani są zarówno mój
    ojciec jak i babcia. Dokument jest podpisany przez zarząd spółdzielni jednak
    okazuje się teraz, że jest on nielegalny ponieważ prawo przewiduje
    współwłasność jedynie dla współmałżonków.

    > Poza tym: jakie prawo babcia z ojcem posiadali? Zapewne w=B3asno=B6ciowe-
    > sp=F3ldzielcze. Ale mo=BFe w=B3asno=B6=E6 wyodr=EAbnionego lokalu?

    Tak posiadali oni prawo własnościowe spółdzielcze, teraz chcieli się starać o
    wyodrębnienie lokalu, jednak jest to niemożliwe z powodu wyżej wymienionego
    problemu.

  • 4. Data: 2009-07-31 14:57:10
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 31 Lip, 15:31, " mate" <m...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > wyodrębnienie lokalu, jednak jest to niemożliwe z powodu wyżej wymienionego

    Radziłbym się udać z tym do radcy prawnego. W grę może wchodzić np.
    odpowiedzialność spółdzielni, jeśli wydali dokument z wadą.