  • 1. Data: 2009-07-31 10:44:32
    Temat: Zamknięcie zakładu fryzjerskiego
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    byłem u fryzjera i fryzjerka opowiadała, że ona nie jedzie na urlop, bo
    zamknięcie zakładu wymaga zgody z urzędu miasta. W sumie jakiś sens jest,
    bo jakby wszystkie sklepy się pozamykały albo wszyscy fryzjerzy... Ale z
    drugiej strony, czymś to jest prawnie umotywowane? Przecie jak prowadzę
    swoją DG, to ja sobie reguluję godziny jej otwarcia? Czy zakłady z
    godzinami na drzwiach są jakoś inaczej regulowane? W jaki sposób?

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 2. Data: 2009-07-31 10:48:29
    Temat: Re: Zamknięcie zakładu fryzjerskiego
    Od: spp <s...@o...pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > zamknięcie zakładu wymaga zgody z urzędu miasta. W sumie jakiś sens jest,
    > bo jakby wszystkie sklepy się pozamykały albo wszyscy fryzjerzy...

    O, czyli urzędnicy jednak są przydatni? ;)

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-07-31 10:51:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 31 Jul 2009 12:44:32 +0200, Tristan napisał(a):

> [...]
    > prowadzę swoją DG, to ja sobie reguluję godziny jej otwarcia? Czy
    > zakłady z godzinami na drzwiach są jakoś inaczej regulowane? W jaki

    Parę lat temu spotkałem takie warunki zapisane w umowach najmu. Może tu
    też o to chodzi.

  • 4. Data: 2009-07-31 11:14:29
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > byłem u fryzjera i fryzjerka opowiadała, że ona nie jedzie na urlop, bo
    > zamknięcie zakładu wymaga zgody z urzędu miasta.

    Niczego nie wymaga. To nie szpital czy przychodnia mająca umowę z NFZ.
    Urzędasy kitów nawciskały i oto efekt. Oczywiście zamknięcie zakładu na czas
    urlopu nie zwalnia z obowiązku płacenia czynszu.

    Inż.prawa

  • 5. Data: 2009-07-31 12:59:19
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Urzędasy kitów nawciskały i oto efekt. Oczywiście zamknięcie zakładu na czas
    > urlopu nie zwalnia z obowiązku płacenia czynszu.

    a sklepy w centrach handlowych w tzw. pasażach muszą byc otwarte w godzinach
    pracy tzw Galerii,
    nie mozna sobie samemu tego regulować.

  • 6. Data: 2009-07-31 13:02:31
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > a sklepy w centrach handlowych w tzw. pasażach muszą byc otwarte w
    > godzinach pracy tzw Galerii,
    > nie mozna sobie samemu tego regulować.

    Ale to wynika z umowy cywilnoprawnej miedzy galeria a wlascicielem sklepu.
    Urzedasom nic do tego.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-07-31 13:20:47
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 31 Jul 2009 15:02:31 +0200, SDD napisał(a):

    > Ale to wynika z umowy cywilnoprawnej miedzy galeria a wlascicielem
    > sklepu. Urzedasom nic do tego.

    Gdy miasto wynajmuje swój lokal też zawiera umowę cywilnoprawną, tak jak
    galeria.

  • 8. Data: 2009-07-31 14:11:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 31 lipiec 2009 12:51
    (autor jureq
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h4uibr$sj0$1@news.onet.pl>):

    > Parę lat temu spotkałem takie warunki zapisane w umowach najmu. Może tu
    > też o to chodzi.

    Nie, bo najmuje od prywatnego.

  • 9. Data: 2009-07-31 14:12:21
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 31 lipiec 2009 13:14
    (autor *piotr'ek*
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h4ujmq$dhg$1@inews.gazeta.pl>):

    > Niczego nie wymaga. To nie szpital czy przychodnia mająca umowę z NFZ.
    > Urzędasy kitów nawciskały i oto efekt. Oczywiście zamknięcie zakładu na
    > czas urlopu nie zwalnia z obowiązku płacenia czynszu.

    No ale czynsz płaci prywatnemu właścicielowi budynku. A mówiła o zgodzie UM.

  • 10. Data: 2009-07-31 15:48:55
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > No ale czynsz płaci prywatnemu właścicielowi budynku. A mówiła o zgodzie
    > UM.

    No to nie ma czegoś takiego. Urzędasy mogą jej naskakać.

    Inż.prawa