  • 1. Data: 2008-11-16 21:30:16
    Temat: problem z polem 2 wlascicieli
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    jestem wspolwlascicielem ziemi, okolo 3 hektary.w ksiedze jestem zapisany
    jeszcze z jedna osoba jako wlasciciele. co moge z ta ziemia zrobic jako
    wlasciciel polowy?czy moge sprzedac swoja polowe, czy musze przez sad
    dzielic pole?ta druga osoba nie ma zamiaru splacic mojej czesci ani tez
    sprzedac mi swojej polowy. plis help

    Adam

  • 2. Data: 2008-11-16 22:21:41
    Temat: Re: problem z polem 2 wlascicieli
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Zniesienie współwłasności przez sąd lub u notariusza jeśli zgoda
    współwłaścicieli. Jeśli brak zgody to tylko sądownie. Koszty w pierwszym
    przypadku 300 zł w drugim 1000 /nie licząc geodety/

    Bob

  • 3. Data: 2008-11-16 23:41:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zniesienie współwłasności przez sąd lub u notariusza jeśli zgoda
    > współwłaścicieli. Jeśli brak zgody to tylko sądownie. Koszty w pierwszym
    > przypadku 300 zł w drugim 1000 /nie licząc geodety/

    Może również nie pytając drugiego współwłaściciela o zgodę zbyć swój
    udział - o ile ktoś zainteresowany się znajdzie.

  • 4. Data: 2008-11-17 06:27:58
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Może również nie pytając drugiego współwłaściciela o zgodę zbyć swój
    > udział - o ile ktoś zainteresowany się znajdzie.

    jakas podstawa prawna?

  • 5. Data: 2008-11-17 06:53:14
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    Użytkownik "Adas" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > wiadomości news:gfqbdv$r23$2@news.onet.pl...

    > jakas podstawa prawna?

    Taka sama jakbys był własicelem chomika. Twoje - możesz sprzedać. Tyle tylko
    że nieruchnomości trzeba sprzedawać u notariusza

    Pytanie kto chce kupić połowę udziałów ale pewnie jakis "obrót
    nieruchomościami" może sie zainteresować zwłaszcza jak potem będzie mógł
    znieśc wpółwłasność. Ale jak ty to zrobisz to lepiej na tym wyjdziesz.

    A.

  • 6. Data: 2008-11-17 17:17:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Nov 2008, Adas wrote:

> [...]
    > wlasciciel polowy?czy moge sprzedac swoja polowe, czy musze przez sad
    > dzielic pole?ta druga osoba nie ma zamiaru splacic mojej czesci ani tez

    Do kompletu przepisy:

    _117.html
    +++
    Art. 210
    Każdy ze współwłaœcicieli może żšdać zniesienia współwłasnoœci.
    Uprawnienie to może być wyłšczone przez czynnoœć prawnš na czas nie
    dłuższy niż lat pięć. Jednakże w ostatnim roku przed upływem zastrzeżonego
    terminu dopuszczalne jest jego przedłużenie na dalsze lat pięć;
    przedłużenie można ponowić.
    ---

    Jeśli w hipotece nie ma wspisu że zniesienie jest wyłączone, to
    IMO powinien dostać ultimatum - albo on kupuje, albo żądasz aby
    Ci odsprzedał.

    Możesz jeszcze żądać podziału, jeśli coś innego nie stoi na
    przeszkodzie, np jakaś uchwała że działki mają być nie mniejsze
    niż te 3 ha albo ustawy "rolnicze" stają w poprzek (nie wiem):
    +++
    Art. 211
    Każdy ze współwłaœcicieli może żšdać, ażeby zniesienie współwłasnoœci
    nastšpiło przez podział rzeczy wspólnej, chyba że podział byłby sprzeczny
    z przepisami ustawy lub ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem rzeczy
    albo że pocišgałby za sobš istotnš zmianę rzeczy lub znaczne zmniejszenie
    jej wartoœci.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-11-17 18:48:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adas" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > jakas podstawa prawna?

    Art. 198 kc

  • 8. Data: 2008-11-21 11:44:05
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    > Do kompletu przepisy:
    >
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html
> [...]
    > z przepisami ustawy lub ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem rzeczy
    > albo że pociągałby za sobą istotną zmianę rzeczy lub znaczne zmniejszenie

    jestem po rozwodzie a to dzialka wspolna moja i bylego meza, nie mam kasy na
    podzial majatku, ani na inne sprawy, chce po prostu sprzedaz swoj udzial
    komus, niech ktos sobie robi zniesienie wspolwlasnosci
    pisze z konta znajomego

  • 9. Data: 2008-11-21 13:49:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Nov 2008, Adas wrote:

    > jestem po rozwodzie a to dzialka wspolna moja i bylego meza, nie mam kasy na
    > podzial majatku, ani na inne sprawy, chce po prostu sprzedaz swoj udzial
    > komus, niech ktos sobie robi zniesienie wspolwlasnosci

    No to IMO sprawa jest prosta: znaleźć jelenia który chce się użerać
    ze współwłasnością być może się da.
    Ale bardzo mało prawdopodobne, że będzie chciał zapłacić część
    rynkowej ceny całości odpowiadającą udziałowi.
    Możliwości są dwie: da mniej albo da *dużo* mniej :|

    Przyczyna jest prosta: powiedzmy kupi 50% udział za 50% wartości
    rynkowej całosci.
    Później poużera się w sądzie żeby się okazało że "ten drugi" jest
    skłonny sam wykupić - powiedział sądowi że "ja cały czas użytkuję, więc
    jest uzasadnione... i tak dalej... a skoro mus to mus, wykupię".
    No i sąd mu "klepnął".

    Więc gość odzyskuje swoje wpłacone 50%
    W zamian dołożył do kosztów sądowych i zmarnował ileś czasu na naukę
    "jak działa sąd" (albo dołożył do adwokata).

    To teraz popatrz na to tak - Tobie proponują 'wykup udziału we
    współwłasnosci'.
    Ile dasz?

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-11-21 18:55:17
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > "jak działa sąd" (albo dołożył do adwokata).
    >
    > To teraz popatrz na to tak - Tobie proponują 'wykup udziału we

    cena oczywiscie bedzie nizsza niz na rynku, narazie dam do biura
    nieruchomosci, dzialka jest rolna

    dziekuje