  • 1. Data: 2008-11-16 16:20:38
    Temat: Pożyczki w rodzinie
    Od: CUT <C...@C...pl>

    Witam,

    Czy trzeba zgłaszać do US pożyczki które rodzice dają swoim dzieciom?
    Kwota powiedzmy 1500 - 2000 Euro

    Głównie chodzi mi o to, że jak US się przyczepi "skąd masz kasę" to mogę
    powiedzieć "Rodzice mi pożyczyli"

    Wojtek
    Opel Corsa C 1.8 16V GSI

  • 2. Data: 2008-11-16 16:30:00
    Temat: Re: Pożyczki w rodzinie
    Od: CUT <C...@C...pl>

    CUT pisze:
> [...]
    > Kwota powiedzmy 1500 - 2000 Euro
    >
    > Głównie chodzi mi o to, że jak US się przyczepi "skąd masz kasę" to mogę

    Już znalazłem :)

    # Bez podatku od pożyczki

    "Nie trzeba składać deklaracji podatkowych ani płacić podatku od
    czynności cywilnoprawnych, jeśli umowę zawarto:

    w między osobami zaliczanymi do I grupy podatkowej w rozumieniu
    przepisów o podatku od spadków i darowizn - do wysokości kwoty
    niepodlegającej opodatkowaniu tym podatkiem - obecnie 9637 zł (dotyczy
    łącznej kwoty pożyczek uzyskanych w ciągu pięciu lat od jednej osoby, a
    więc nie sumuje się pożyczek udzielanych przez różnych członków rodziny),

    w między innymi osobami (spoza I grupy podatkowej) - jeżeli łączna kwota
    lub wartość tych pożyczek udzielonych tej samej osobie nie przekracza w
    ciągu roku 1000 zł.

    Uwaga! Do I grupy podatkowej należą: małżonek, dzieci, wnuki, prawnuki
    oraz rodzice, dziadkowie, pradziadkowie, a ponadto: pasierb, zięć,
    synowa, rodzeństwo, ojczym, macocha i teściowie.

    Podstawa prawna:

    # Ustawa z 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny - DzU z 1964 r. nr 16,
    poz. 93 z późn. zm. (art. 720-724),
    # Ustawa z 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych -
    DzU 2000 nr 86 poz. 959 ze zm.
    # Ustawa z 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn - DzU z 1997
    r. nr 16, poz. 89 ze zm.,
    # Ustawa z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych -
    j.t. DzU z 2000 r. nr 14, poz. 176 ze zm."

    Wojtek
    Opel Corsa C 1.8 16V GSI

  • 3. Data: 2008-11-16 16:32:43
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    to co cytowales to stare przepisy

  • 4. Data: 2008-11-16 16:33:21
    Od: CUT <C...@C...pl>

    Garvey pisze:
    > to co cytowales to stare przepisy

    Jakie są nowe?

    Wojtek
    Opel Corsa C 1.8 16V GSI

  • 5. Data: 2008-11-16 17:09:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Garvey wrote:
    > to co cytowales to stare przepisy
    ale mieszczą się w nowych

  • 6. Data: 2008-11-16 17:40:30
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    Użytkownik "CUT" napisał:
    > Głównie chodzi mi o to, że jak US się przyczepi "skąd masz kasę" to mogę
    > powiedzieć "Rodzice mi pożyczyli"

    to powiedz ze kasę dostałeś od rodziców:O)

    p.s. co za zgredziali rodzice co pożyczają pieniądze dzieciom:O(

  • 7. Data: 2008-11-16 22:18:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gargamel wrote:

    > p.s. co za zgredziali rodzice co pożyczają pieniądze dzieciom:O(

    A mają niepożyczać?

  • 8. Data: 2008-11-17 08:00:10
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 16.11.2008, o godzinie 18.40.30, na pl.soc.prawo, gargamel
    napisał(a):

    > to powiedz ze kasę dostałeś od rodziców:O)
    >
    > p.s. co za zgredziali rodzice co pożyczają pieniądze dzieciom:O(

    Masz jakiś problem ze swoimi czy jak? ;)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*