  • 1. Data: 2002-08-15 16:35:05
    Temat: problem PZU OC
    Od: "Fonz" <e...@p...onet.pl>

    Witam!
    OPIS:

    kolizja drogowa. jestem poszkodowany.
    Wezwalem policje. mam swiadkow. przyznanie sie do winy sprawcy
    jest ubezpieczony w PZU niestety.
    Uszkodzeniu ulegla m.in. clodnica (wyglada jak fontanna)

    w moim PZU twierdza ze chlodnica to szkoda "eksploatacyjna" czyli nie w
    wyniku wypadku i mi jej nie zalicza.
    ich ocena szkod to 1100 zl

    jednoczesnie przyjechal gosc c centrali PZU (nie wiedzial ze mijscowi si
    etym zajmuja) i ocenil szkody na 2800zl, takze chlodnice.

    ponadto miejscowy twierdzi ze rok prod auta to 1980 (w papierach 95) - mimo
    ze w 80 go jeszcze nie produkowali (dobre co)
    a ten z centrali bez watpienia, ze 95.

    teraz,

    co mam robic?
    nie wiem czy centrala wyslala ocene do lokalnych
    nie wiem czy podpisac i sie odwolac czy sie tylko odwolac
    nie mam nic jako dowod oceny faceta z centrali - po prostu przyjechal,
    ocenil i powiedzial ze mam sie zglosic u lokalnego PZU za 3 dni

    w jakim terminie MUSZA mi dac jakas ocene szkod
    ( w rozp 1-2 tyg)

    czy ma prawo wgladu do akt?

    rady?

  • 2. Data: 2002-08-15 18:23:55
    Temat: Re: problem PZU OC
    Od: t...@w...pdi.net

    Fonz <e...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    > jest ubezpieczony w PZU niestety.
    > Uszkodzeniu ulegla m.in. clodnica (wyglada jak fontanna)

    Czy w wyniku wypadku przestala dzialac?

    W interesie PZU jest maksymalne zanizenie wysokosci szkod. Moze trzeba
    powolac niezaleznego rzeczoznawce, z wynikiem jego (niewatpliwie platnej)
    ekspertyzy pojsc do kierownika|dyrketora|prezesa PZU i powiedziec, ze albo
    pokrywaja ci straty albo idziesz do sadu. IMHO wszystko co Ci zasadzi sad
    PZU zaplaci grzecznie i z przeprosinami (na to ostatnie bym sie nie
    upieral).

    > jednoczesnie przyjechal gosc c centrali PZU (nie wiedzial ze mijscowi si
    > etym zajmuja) i ocenil szkody na 2800zl, takze chlodnice.

    He he - to widzisz, ze ich ekspertyzy mozna do smieci wyrzucic i beda tak
    krecic, zeby zanizyc wysokosc szkody.

    > ponadto miejscowy twierdzi ze rok prod auta to 1980 (w papierach 95) - mimo
    > ze w 80 go jeszcze nie produkowali (dobre co)

    Masz to na papierze? W przypadku rozprawy sadowej taki papierek moze byc
    bardzo cenny.

    > a ten z centrali bez watpienia, ze 95.

    > teraz,

    > co mam robic?

    Isc do adwokata. Jak sie nie podeprzesz adwokatem to ekipa kretaczy z PZU
    zrobi cie na szaro. Ale to tylko moje zdanie.

    > nie wiem czy centrala wyslala ocene do lokalnych
    > nie wiem czy podpisac i sie odwolac czy sie tylko odwolac

    Jak dla mnie to podpisanie czegos z czym sie nie zgadzam jest nielogiczne.

> [...]
    > ocenil i powiedzial ze mam sie zglosic u lokalnego PZU za 3 dni

    > w jakim terminie MUSZA mi dac jakas ocene szkod

    Niech Ci odpowie adwoakt. Moze tu na grupie najpierw ale moze idz do
    niewirtualnego.

    > rady?

    IMHO ubezpieczenie OC sprawcy ma Ci pokryc WSZYSTKIE straty jakie w wyniku
    zdarzenia poniosles i jakich bedziesz mogl dowiesc przed sadem..
    Przynajmniej kiedys taka opinie wypowiedzialem i nikt nie protestowal :-)

    Nie jestem prawnikiem.

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)