  • 1. Data: 2003-11-24 08:42:38
    Temat: prawo wlasnosci a prawo wieczystego uzytkowania
    Od: "/mr/" <m...@p...fm>

    Potrzebuje porady w sprawie przeksztalcenia prawa wieczystego uzytkowania w
    prawo wlasnosci

    Planuje zakup domu z rynku wtornego, decyzja dot. budynku juz zapadla.
    Po wgladzie w akt notarialny okazalo sie, ze wlasciciele maja prawo do
    wieczystego uzytkowania budynku do dnia 2081 r. nadanego przez odpowiedni
    organ.
    Nie jestem zainteresowany takim zakupem i zwrocilem sie do wlascicieli o
    wystapienie o prawo wlasnosci.
    Jestem w trakcie przegladania odpowiednich aktow prawnych, ale jak to bywa
    pewne zapisy nie trafiaja do mnie od razu.
    Czy ktos z Was moze znalazl sie w podobnej sytuacji, badz moze i
    podpowiedziec w jaki sposob z niej wybrnac i na jakiie niuanse zwrocic
    uwage.

    Wiekie dzieki z pomoc
    -

  • 2. Data: 2003-11-24 08:59:24
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Użytkownik "/mr/" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Planuje zakup domu z rynku wtornego, decyzja dot. budynku juz zapadla.
    > Po wgladzie w akt notarialny

    To juz kupiles czy jest to umowa przedwstepna?

    >okazalo sie, ze wlasciciele maja prawo do
    > wieczystego uzytkowania budynku do dnia 2081 r. nadanego przez odpowiedni
    > organ.

    Chyba wlasciciele budynku do prawa wieczystego uzytkowania gruntu ...

  • 3. Data: 2003-11-24 09:08:37
    Od: "/mr/" <m...@p...fm>

    Widze, ze wiesz w czym rzecz.
    Jest podpisana umowa przedwstepna, i w najblizszym czasie bedzie przy
    dopelnieniu pewnych warunkow przez dotych. wlascicieli bedzie podpisana
    umowa przyrzeczenia.
    I problem jest z wieczystym uzytkowaniem gruntu przez wlascicieli budynku.

  • 4. Data: 2003-11-24 09:22:22
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

> [...]
    > umowa przyrzeczenia.
    > I problem jest z wieczystym uzytkowaniem gruntu przez wlascicieli budynku.

    Nie taki duzy problem. Po kupnie gruntu wraz z budynkiem sam bedziesz mogl
    przeksztalcic uzytkowanie wieczyste we wlasnosc.
    Oczywiscie lepiej zeby to zrobili dotychczasowi wlasciciele/wieczysci
    uzytkownicy - to oni zaplaca. Sek w tym ze juz masz umowe przedwstepna w
    ktorej takiego warunku nie zastrzegles - a teraz oni moga sie nie zgodzic
    (po coz mieliby dodatkowo placic?).
    Intryguje mnie jedno: czemu dopiero teraz dowiedziales sie ze budynek stoi
    na gruncie bedacym przedmiotem uzytkowania wieczystego? Czyzbys kupowal kota
    w worku? Zagladales wczesniej do ksiag wieczystych?

  • 5. Data: 2003-11-24 09:44:43
    Od: "/mr/" <m...@p...fm>

    W umowie przedwstepnej (nie zostala spisana w Kancelarii Notarialnej w
    formie aktu) jest
    zastrzezenie, iz dotychczasowy wlasciciel ma obowiazek wystapic o
    przeksztalcenie przeznaczenia gruntu na prawo wlasnosci. Umowilismy sie, iz
    z uwagi na pewnego rodzaju skomplikowana procedure finansowo, spiszemy umowe
    przyrzeczona przez notariuszem i do tego czasu chcialbym zapoznac sie z
    tematem.
    Widzielm wypis z KW, ale wlasciciel nie ma aktualnego, o aktualizacje
    ktorego rowniez ma wystapic.
    Orientujesz sie moze w oplatach z tytutu przeksztalcenia ? Wiem, ze to droga
    zabawa i uchwaly lokalnych gmin preferuje wlasicieli, ktory maja prawo
    wieczystego uzytk. od dluzszego czasu.

    /mr/