  • 1. Data: 2003-05-16 12:05:46
    Temat: prawo wlasnosci
    Od: karl<z...@w...pl>

    jak to jest z tym przeksztalceniem prawa uzytkowania wieczystego na
    wlasnosc prywatna? zlozylem wniosek do urzedu miejskiego, ale oni
    policzyli mi wartosc mojej ziemi na dzien dzisiejszy i nie wzieli pod
    uwage tego, ze przy zakupie dzialki ( w 1979r.) zaplacilem za 99 lat z
    gory. odwolywalem sie do urzedu, ale oni nie potrafia mi udzielic
    odpowiedzi co z tymi pieniedzmi ktore juz zaplacilem. przeciez chyba
    nie mozna placic za to samo dwa razy? moze ktos zna jakies prawo w
    tym wypadku? bardzo prosze o odpowiedz.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-05-16 18:29:24
    Temat: Re: prawo wlasnosci
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "karl" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpowiedzi co z tymi pieniedzmi ktore juz zaplacilem. przeciez chyba
    > nie mozna placic za to samo dwa razy? moze ktos zna jakies prawo w

    jeżeli jest tak jak piszesz i zapłaciłes z góry wszystkie opłaty roczne z
    tytułu
    użytkowania wieczystego, to w poczet ceny nieruchomości sprzedawanej
    użytkownikowi wieczystemu gmina musi zaliczyć wartośc prawa użytkowania
    wieczystego oraz zwaloryzowane na dzień sprzedaży "nadpłacone" opłaty
    roczne za niewykorzystany okres użytkowania wieczystego, za który już
    zapłaciłeś,

    ponieważ i tak sprawa jest oparta o operat szacunkowy, to poszukaj
    sobie swojego rzeczoznawcy majątkowego, który pomoże tobie w tej sprawie,
    nie mówię że konieczna wycena ale na pewno fachowa porada specjalisty,
    aby gmina ciebie nie oskubała.

    na koniec najważniejsze zastrzeżenie - to co powy zej dotyczy zwykłego
    stanu z ust o gosp nieruchomo sciami,
    jeżeli zas przekształacasz się na podstawie innej ustawy, no to już
    zupełnie inna bajka i nie da się nic doradzic bez dokumentów,
    pzdr,
    JarekM