  • 1. Data: 2010-05-29 09:53:25
    Temat: prawo unijne czy polskie ?
    Od: "soska" <s...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich z grupy "prawo".
    Jestem tutaj tylko gościem i kieruję do Was pytania:
    1. Czy obywatel Poski jest zobowiązany do przestrzegania przepisów unijnych
    ?
    (chodzi mi o zarządzenia rady europy)
    2. Czy przepisy, prawo UE zaliczamy do ratyfikowanych umów międzynarodowych?
    (w rozumieniu naszej konstytucji)
    3. Gdzie mogę znaleźć opublikowane, obowiązujące obywatela polskiego,
    przepisy prawa wydane przez UE ?
    Za odpowiedzi dziękuję.
    Pozdrawiam.
    a...@w...pl

  • 2. Data: 2010-05-29 13:23:44
    Temat: Re: prawo unijne czy polskie ?
    Od: Jan <j...@w...pl>

    soska pisze:
> [...]
    > międzynarodowych? (w rozumieniu naszej konstytucji)
    > 3. Gdzie mogę znaleźć opublikowane, obowiązujące obywatela polskiego,

    Prawo unijne ma bezwzględny prymat nad krajowym, co za tym idzie, nad
    Konstytucją PL również. Rozporządzenie obowiązuje w całości i
    bezpośrednio we wszystkich krajach członkowskich chyba, że zostało
    skierowane tylko do niektórych państw. Stosowane jest wprost. Wystarczy
    publikacja w Dzienniku Urzędowym UE (jest taki również w wersji PL).
    Wynika to głownie z orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego.
    Inną rzeczą jest respektowanie tego prymatu.

  • 3. Data: 2010-05-29 15:26:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4c011565$0$17095$65785112@news.neostrada.pl Jan
    <j...@w...pl> pisze:

    > Prawo unijne ma bezwzględny prymat nad krajowym
    Udowodnij.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2010-05-29 15:38:33
    Temat: jannurkowski: Prawo unijne ma bezwzględny prymat [...] nad Konstytucją PL również
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Jan <j...@w...pl> pisze:
    > [...]
    > Prawo unijne ma bezwzględny prymat nad krajowym, co za tym idzie,
    > *nad Konstytucją PL również*. [...]

    Usłużny Trybunalik Konstytucyjny poparł *już* taką interpretacje?

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Zacni długo nie żyją.

  • 5. Data: 2010-05-29 16:21:17
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:4c011565$0$17095$65785112@news.neostrada.pl Jan

    > Udowodnij.

    Fundamentalna zasada umożliwiająca współpracę państw UE, art. 9, art. 55
    Konst. (zmieniony za Kaczyńskiego), samo wejście PL, orzeczenia sądów.
    Właściwie gdyby tak nie było, to po jaką to cholerę cała ta UE, albo co
    można byłoby zrobić przykładowo w sferze gospodarczej?

  • 6. Data: 2010-05-29 16:24:22
    Od: mi <m...@o...pl>

    Jan wrote:
    > Właściwie gdyby tak nie było, to po jaką to cholerę cała ta UE, albo co
    > można byłoby zrobić przykładowo w sferze gospodarczej?

    A co, przepraszam, powinni nam robić biurokraci przykładowo w sferze
    gospodarczej? :>

    mi

  • 7. Data: 2010-05-29 16:38:32
    Od: Jan <j...@w...pl>

    mi pisze:

    > A co, przepraszam, powinni nam robić biurokraci przykładowo w sferze
    > gospodarczej? :>
    >

    > mi
    Nie chciałbym nikogo przekonywać do UE, bo to chyba o jakieś 6 lat za
    późno...
    Szwajcarzy i Norwegowie nie należą i mają sie raczej dobrze, ale byli i
    są w trochę innej sytuacji i właściwie nic z tego dla nas właściwie nie
    wynika oprócz tego, że oni nie chcieli, a my i owszem. I to bardzo...

  • 8. Data: 2010-05-29 16:45:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4c013f03$0$2597$65785112@news.neostrada.pl Jan
    <j...@w...pl> pisze:

> [...]
    > Właściwie gdyby tak nie było, to po jaką to cholerę cała ta UE, albo co
    > można byłoby zrobić przykładowo w sferze gospodarczej?
    Zostaw opowieści dziwnej treści, rzekome orzeczenia sądów i inne bajania.
    Ja pytam o _dowód_ (konkretny), że jeśli prawo polskie nie jest zgodne z
    prawem UE to prymat ma prawo UE nad naszym prawem państwowym.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2010-05-29 16:48:55
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Andrzej Adam Filip pisze:

    > Usłużny Trybunalik Konstytucyjny poparł *już* taką interpretacje?

    TK ma za zadanie badanie prawa PL z konstytucją PL. Od przestrzegania
    prawa UE jest Trybunał Sprawiedliwości (dawny ETS).

  • 10. Data: 2010-05-29 17:02:46
    Od: mi <m...@o...pl>

    Jan wrote:
> [...]
    > są w trochę innej sytuacji i właściwie nic z tego dla nas właściwie nie
    > wynika oprócz tego, że oni nie chcieli, a my i owszem. I to bardzo...

    Nie odpowiedziałeś na pytanie.

    Za to zbytecznie próbujesz stosować triki propagandowe, że to niby
    wszyscy chcą. Albo że są jakieś, oczywiście niesprecyzowane, korzyści.
    Albo jakobyśmy byli w innej sytuacji niż inni. Na księżyciu jesteśmy?
    Tajwan 50 lat temu był zapadłą dziurą na końcu świata.

    Ponawiam pytanie - co powinni nam robić biurokraci przykładowo w sferze
    gospodarczej? No chyba nie pozwolisz, żebym sobie pomyślał, że jesteś
    wykształciuchem, który tylko powtarza zasłyszane trendy frazesy nie
    potrafiąc ich uzasadnić? :>

    mi