  • 1. Data: 2010-05-29 16:26:10
    Temat: Zwolnienie chorobowe a przyjście do pracy
    Od: "krowek" <k...@w...k>

    Mam zwolnienie chorobowe 7 dni od wtorku do poniedziałku włącznie. W weekend
    czuję się już na tyle dobrze, że chcę iść do pracy już w poniedziałek, czyli
    ostatni dzień zwolnienia lekarskiego, ponieważ jest koniec miesiąca i nie
    chcę zawalić paru spraw. Czy mogę mieć z tego powodu jakieś problemy typu
    nieuznanie zwolnienia przez pracodawcę lub inne nieprzyjemności?

  • 2. Data: 2010-05-30 14:03:08
    Temat: Re: Zwolnienie chorobowe a przyjście do pracy
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    log.net.pl
    *krowek* napisał(-a):

> [...]
    > koniec miesiąca i nie chcę zawalić paru spraw. Czy mogę mieć z tego
    > powodu jakieś problemy typu nieuznanie zwolnienia przez pracodawcę lub

    Nie mam pewności, ale zwolnienie lekarskie to jest stwierdzenie na
    piśmie przez lekarza o czasowej niezdolności do pracy. I teraz wyobraź
    sobie sytuację, że w drodze do pracy, w pracy, czy też w drodze
    powrotnej ulegasz wypadkowi. Na kogo spadnie odpwiedzialność ze
    wszelkimi konsekwencjami? To akurat taki czarny scenariusz...

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 3. Data: 2010-05-30 14:43:16
    Od: Jan <j...@w...pl>

    krowek pisze:
> [...]
    > chcę zawalić paru spraw. Czy mogę mieć z tego powodu jakieś problemy typu
    > nieuznanie zwolnienia przez pracodawcę lub inne nieprzyjemności?

    Nie stanowi ciężkiego naruszenia podstawowych obowiązków pracowniczych
    wykonywanie w czasie zwolnienia chorobowego pracy, która nie jest
    sprzeczna z zaleceniami lekarskimi (wyrok SN z 19.1.1998 r)

    Ustalenie przez pracodawcę, że doszło do wykorzystywania zwolnienia
    lekarskiego niezgodnie z jego przeznaczeniem, może być uznane za
    naruszenie podstawowych obowiązków pracowniczych i stanowić uzasadnioną
    przyczynę rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia, jeśli
    pracownikowi można przypisać winę, co najmniej w postaci rażącego
    niedbalstwa (wyrok SN z 21.10.1999 r.)

    Wykonywanie pracy lub prowadzenie innej działalności w czasie zwolnienia
    lekarskiego może być kwalifikowane jako naruszenie podstawowych
    obowiązków pracowniczych wówczas, gdy pracownik swoim zachowaniem
    przekreśla cele zwolnienia, czyli jak najszybszy powrót do zdrowia i
    odzyskanie zdolności do wykonywania pracy (wyrok SN z 11.6.2003 r)

    Pracodawca ma prawo zażądać od pracownika wyjaśnienia, czy w okresie
    zwolnienia z obowiązku wykonywania pracy z powodu choroby przeprowadzał
    zaleconą przez lekarza kurację, czy też wykorzystywał zwolnienie w innym
    celu - niezależnie od tego, czy sprzyjającym poprawie stanu zdrowia, czy
    pogarszającym lub mogącym go pogorszyć - mieści się to bowiem w ramach
    obowiązku współdziałania z pracodawcą przy wykonywaniu zobowiązania
    (wyrok SN z 19.4.2001 r)

  • 4. Data: 2010-05-30 17:13:32
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    Jan <j...@w...pl> napisał(a):

    > Nie stanowi ciężkiego naruszenia podstawowych obowiązków pracowniczych
    > <ciach>

    Fajne orzecznictwo, ale, jak to w tej Izbie, praktycznie sprzeczne. :)

    Do wątku: najbezpieczniej: odleżeć swoje w łóżku (czy chodząc). Skoro
    obawiasz się działania pracodawcy wobec Ciebie, to po co przejmować się
    końcem miesiąca?

    GK

  • 5. Data: 2010-05-30 20:43:47
    Od: Jan <j...@w...pl>

    GK pisze:

    > Fajne orzecznictwo, ale, jak to w tej Izbie, praktycznie sprzeczne. :)

    Wszystkie przytoczone przeze mnie orzeczenia mówią:
    Krowek! Zostań w domu!