  • 11. Data: 2003-06-29 21:18:06
    Temat: Re: prawo pracy - wypowiedzenia i odprawy
    Od: "baya" <b...@w...pl>

    > W KP tego nie znajdziesz - poczytaj ustawę o zatrudnieniu i
    > przeciwdzialaniu bezrobociu.

    Znalazłam, przeczytałam i już wiem wszystko, dziękuję bardzo!
    baya

  • 12. Data: 2003-06-30 01:23:41
    Od: "baya" <b...@w...pl>

    Mam jeszcze jedną wątpliwość. Przeczytałam tę ustawę i jest tam taki punkt:
    Art. 27.

    1. Prawo do zasiłku nie przysługuje bezrobotnemu, który:

    (...)

    2) odmówił bez uzasadnionej przyczyny przyjęcia propozycji odpowiedniego
    zatrudnienia, szkolenia, wykonywania prac interwencyjnych lub robót
    publicznych,

    W związku z tym nasuwa mi się pytanie, czy dotyczy to tylko odmowy przyjęcia
    pracy oferowanej przez Biuro Pośrednictwa Pracy, czy także odmowy przyjęcia
    pracy, którą zapewnia były pracodawca? Niektórzy nasi pracownicy nie chcą
    przyjąć oferowanej pracy na równorzędnych stanowiskach u nowego pracodawcy,
    wolą wziąć odprawę i przejść na zasiłek, ale czy wobec tego będą mieli do
    niego prawo?

    b.