  • 1. Data: 2003-06-28 14:38:18
    Temat: prawo pracy - wypowiedzenia i odprawy
    Od: "baya" <b...@w...pl>

    Czy w przypadku rozwiązania umowy o pracę za porozumieniem stron z powodu
    likwidacji stanowisk z przyczyn ekonomicznych (właściciel sprzedaje
    nieruchomości firmy) pracownik, który ma zagwarantowaną pracę u nowego
    właściciela nieruchomości na takim samym stanowisku, na czas nieokreślony,
    będzie miał prawo do zasiłku dla bezrobotnych gdyby nowy pracodawca zwolnił
    go np. po 2 miesiącach?
    b.

  • 2. Data: 2003-06-28 14:41:29
    Temat: Re: prawo pracy - wypowiedzenia i odprawy c.d.
    Od: "baya" <b...@w...pl>

    ...i czy w takim wypadku pierwszy pracodawca musi wypłacić odprawy?

  • 3. Data: 2003-06-28 18:02:11
    Od: diodka <d...@e...pl>

    Użytkownik baya napisał:
    > ...i czy w takim wypadku pierwszy pracodawca musi wypłacić odprawy?

    na moj gust zwolnienie z przyczyn ekonomicznych nie jest rowne
    zwolnieniu za porozumieniem stron
    tak mi sie wydaje ze albo daje pracodawca zwolnienie z przyczyn
    ekonomicznych i masz odprawe
    albo porozumienie stron i odprawy nie ma
    ale moze sie myle ;)

  • 4. Data: 2003-06-28 18:18:37
    Od: "baya" <b...@w...pl>

> [...]
    > tak mi sie wydaje ze albo daje pracodawca zwolnienie z przyczyn
    > ekonomicznych i masz odprawe
    > albo porozumienie stron i odprawy nie ma

    (To likwidacja stanowisk pracy jest z powodów ekonomicznych, a rozwiązanie
    umowy za porozumieniem).
    A jak jest z zasiłkiem dla bezrobotnych po ewentualnym zwolnieniu?
    I jeszcze jedno pytanie - jeśli pracownik nie zechce zatrudnić się na
    proponowanym stanowisku, czy wówczas ma prawo do odprawy?

  • 5. Data: 2003-06-28 19:35:37
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "baya" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > I jeszcze jedno pytanie - jeśli pracownik nie zechce zatrudnić się na
    > proponowanym stanowisku, czy wówczas ma prawo do odprawy?

    jak dla mnie tez cos nie gra, jesli pracodawca rozwiazuje z toba umowe z
    przyczyn ekonomicznych, czyli likwidacja zakladu to jest to rozwiazanie
    umowy z winy zakladu pracy i nalezy ci sie odprawa, jesli pracodawca,
    zmienia adres, chce zmienic ci stanowisko itp i ty nie zgadzasz sie na
    podpisanie nowej umowy to tez jest to rozwiazanie umowy z winy pracodawcy,
    natomiast jesli jest to za porozumieniem stron to nic ci sie nie nalezy

  • 6. Data: 2003-06-29 13:44:13
    Temat: Re: prawo pracy - wypowiedzenia i odprawy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 28 Jun 2003 16:38:18 +0200, "baya" <b...@w...pl>
    zakodował:

> [...]
    >będzie miał prawo do zasiłku dla bezrobotnych gdyby nowy pracodawca zwolnił

    Porozumienie stron nie pozbawia prawa do odprawy (Ustawa o
    szczegolnych zasadach rozwiazywania z pracownikami stosunkow pracy z
    przyczyn dotyczacych zakladu pracy):
    Art. 11. Przepisy ustawy stosuje się odpowiednio w razie rozwi?zania
    stosunku pracy z przyczyn okre?lonych w art. 1 ust. 1 i 2 na mocy
    porozumienia stron.

    Ale:
    Art. 8.
    3. Odprawa pieniężna nie przysługuje jednak pracownikowi:
    2) który do dnia rozwi?zania stosunku pracy przyj?ł propozycję
    zatrudnienia w zakładzie pracy przejmuj?cym w cało?ci lub w czę?ci
    mienie dotychczas zatrudniaj?cego go zakładu albo w zakładzie pracy
    powstałym w wyniku takiego przejęcia,

    Czyli odprawa Ci się nie należy. Do tego od wtorku odpraw nie
    wypłacają pracodawcy zatrudniający poniżej 20 pracowników.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-06-29 14:23:30
    Od: "baya" <b...@w...pl>

    Dzięki. Co jednak, gdy nowy pracodawca zwolni pracownika np. po 3
    miesiącach? Czy wówczas pracownik ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych, tak
    jak byłoby w przypadku zwolnienia z poprzedniego miejsca pracy?

  • 8. Data: 2003-06-29 15:14:18
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 29 Jun 2003 16:23:30 +0200, "baya" <b...@w...pl>
    zakodował:

    >Dzięki. Co jednak, gdy nowy pracodawca zwolni pracownika np. po 3
    >miesiącach? Czy wówczas pracownik ma prawo do zasiłku dla bezrobotnych, tak
    >jak byłoby w przypadku zwolnienia z poprzedniego miejsca pracy?

    To, który pracodawca zwalnia nie ma znaczenia. Ważne, żeby w momencie
    rejestracji mieć przepracowane przynajmniej 12 z 18 ostatnich
    miesięcy.
    Od trybu zwolnienia za to zależy czy zasiłek dostaniesz od razu (tak
    jest gdy zwalnia pracodawca) czy dopiero po 3 miesiącach (np.
    porozumienie stron).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2003-06-29 16:06:54
    Od: "baya" <b...@w...pl>

> [...]
    > Od trybu zwolnienia za to zależy czy zasiłek dostaniesz od razu (tak
    > jest gdy zwalnia pracodawca) czy dopiero po 3 miesiącach (np.

    W PIP powiedzieli, że prawo do zasiłku w takim przypadku przysługiwałoby
    dopiero po 6 miesiącach pracy u nowego pracodawcy. Ponieważ otrzymuję
    sprzeczne informacje, dlatego ciągle pytam. Jaki przepis k.p. o tym mówi, bo
    nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Nasi pracownicy obawiają się
    przejścia do nowego pracodawcy za porozumieniem, bo uważają, że w razie
    zwolnienia stracą prawo do zasiłku - zwolnieni w tej chwili mają to prawo od
    razu. Czy trójstronną umową można zagwarantować zatrudnienie np. na te pół
    roku?
    b.

  • 10. Data: 2003-06-29 20:14:25
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 29 Jun 2003 18:06:54 +0200, "baya" <b...@w...pl>
    zakodował:
    >razu. Czy trójstronną umową można zagwarantować zatrudnienie np. na te pół
    >roku?

    Wystarczy umowa na czas określony, w której nie ma klauzuli o
    możliwości jej wypowiedzenia.

    W KP tego nie znajdziesz - poczytaj ustawę o zatrudnieniu i
    przeciwdzialaniu bezrobociu.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775