  • 1. Data: 2003-06-28 10:42:33
    Temat: Znizki na bilety komunikacji VS studia
    Od: "GoLo" <g...@w...pl>

    Witam, mam takie pytanie
    Czy sam fakt bycia studentem uprawnia mnie do znizek na komunikacje miejska,
    PKP itp. czy raczej posiadanie przy sobie wazniej legutymacji studenckiej
    daje mi takie prawo.
    Pytam sie o to poniewaz zgubielm swoja legitymacjie studencka a nie
    wykluczone ze bede jezdzic w wakacje PKP.

    Czy zamiast legitymacji moge okazywac inny dowod tego ze jestem studentem np
    Indeks lub zaswiadczenie z wydzialu ze ucze???????????

    Jak to jest????

  • 2. Data: 2003-06-28 11:04:22
    Temat: Re: Znizki na bilety komunikacji VS studia
    Od: "Gosiaczek" <g...@N...buziaczek.pl>

    nie wiem jak komunikacja miejska ale PKP nie uznaje nawet zaświadczeń
    wydanych z dziekanatu o tym że się zgubiło legitymację i że się jest
    studentem - tylko legitymacja się dla nich liczy - więc biegiem do
    dziekanatu po duplikat

  • 3. Data: 2003-06-28 12:54:08
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "GoLo" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, mam takie pytanie
    > Czy sam fakt bycia studentem uprawnia mnie do znizek na komunikacje
    miejska,
    > PKP itp.
    NIE
    > czy raczej posiadanie przy sobie wazniej legutymacji studenckiej
    > daje mi takie prawo.

    Tylko i wyłącznie.

    > Pytam sie o to poniewaz zgubielm swoja legitymacjie studencka a nie
    > wykluczone ze bede jezdzic w wakacje PKP.

    Wyrób nową, bo nici ze zniżki.

    > Czy zamiast legitymacji moge okazywac inny dowod tego ze jestem studentem
    np
    > Indeks lub zaswiadczenie z wydzialu ze ucze???????????

    Nie

  • 4. Data: 2003-06-28 13:32:25
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    poilkj wrote:
    > Użytkownik "GoLo" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > NIE

    Formalnie to tak. Jesteś upoważniony do zniżek, ponieważ jesteś
    studentem. Tylko że dokumentem poświadczającym Twoje bycie studentem
    jest właśnie legitymacja studencka. Przykład. W momencie kontroli, kiedy
    nie masz legitymacji wystawiany jest Ci dokument opłaty dodatkowej za
    jazdę bez ważnego biletu. Jednakże kiedy potwierdzisz w odwołaniu, że w
    momencie kontroli byłeś studentem, zdejmowana jest z Ciebie opłata
    karna, za to musisz zapłacić opłatę manipulacyjną. :) A że jest ona
    spora, to w praktyce nie warto tak robić. Ale sam fakt braku legitymacji
    nie odbiera Ci prawa do zniżki, nie możesz jedynie uwiarygodnić w danym
    momencie Twojego prawa do ulgowego przejazdu.

    Poza tym zgadzam się przedmówcami. :)

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 5. Data: 2003-06-28 20:30:22
    Od: "stef" <d...@w...pl>

    ogolnie jest to zalosne tak mysle

  • 6. Data: 2003-07-28 18:01:00
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    np
    > Indeks lub zaswiadczenie z wydzialu ze ucze???????????

    Studenci korzystają ze znizek w komunikacji na podstawie waznej legitymacji
    studenckiej - tzn. de facto podstawą do przejazdu z biletem ulgowym nie jest
    sam fakt bycia studentem, lecz bycia posiadaczem legitymacji studenckiej.
    Proponuję czymprędzej wyrobic sobie nową albo duplikat.

    kontroler KZK GOP Katowice
    nr 2000

  • 7. Data: 2003-07-28 18:03:14
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>