  • 21. Data: 2010-05-10 13:23:36
    Temat: Re: rozwiązanie umowy.
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Dwa tygodnie to nie jest dwa lata, żeby aż tak bardzo kombinować.
    > Sytuacja, w której przychodzisz do zakładu i nie kiwasz palcem do czasu
    > przeszkolenia BHP wcale nie musi być taka zła.

    Teoretycznie, ale nie wykonasz polecenia służbowego to zwolnią
    człowieka dyscyplinarnie, a później się sądź z takimi ;)

    =================================

    wez dyktafon, papier w ktorym piszesz, ze boisz sie pracowac bez
    przeszkolenia BHP. Jak nie podpisze, ze otrzymala to wyslij poleconym a
    nagranie miej na dyktafonie.

    Sadze, ze bedzie zaraz chciala zwilnic cie za porozumieniem. Nikt nie chce
    miec wrzoda na tylku.

    Icek

  • 22. Data: 2010-05-10 17:54:23
    Temat: Re: [prawo pracy] rozwiązanie umowy.
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Mon, 10 May 2010 12:17:50 +0200, Ranger <n...@f...pl> wrote:

    >Albo po prostu zostań w pracy i prowadź bezstresowy strajk włoski
    >polegający na wyjątkowo rygorystycznym przestrzeganiu prawa pracy i
    >obowiązujących regulaminów wewnętrznych.
    >Jestem przekonany, że będą chcieli wysłać Cię na przysługujący urlop, a
    >wtedy L4. :)

    Ponieważ mam podobną sytuację, tylko termin wypowiedzenia znacznie
    dłuższy (3 mies.), chciałbym podpiąć się pod ten wątek i spytać, czy
    jeśli mam cały niewykorzystany urlop, i złożył bym wypowiedzenie i
    jednocześnie wniosek o udzielenie urlopu w ostatnim miesiącu
    wypowiedzenia, to czy pracodawca może zgodnie z prawem nie udzielić mi
    zgody na ten urlop?

    Krótko mówiąc: chciałbym podjąć pracę u nowego pracodawcy w trakcie
    urlopu u poprzedniego niejako skracając w ten sposób okres świadczenia
    pracy po wypowiedzeniu z 3 do 2 miesięcy. Czy można tak zrobić w pełni
    legalnie? Co z ewentualnym odwołaniem z takiego urlopu, biorąc pod
    uwagę, że byłby to urlop w ostatnim miesiącu wypowiedzenia? Zakładam,
    że pracodawca nie będzie chciał się ze mną rozstać "po dobroci" i
    będzie mnożył przeszkody...

    --
    A.

  • 23. Data: 2010-05-10 19:21:16
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-05-10 19:54, Użytkownik agent73 napisał:

> [...]
    > uwagę, że byłby to urlop w ostatnim miesiącu wypowiedzenia? Zakładam,
    > że pracodawca nie będzie chciał się ze mną rozstać "po dobroci" i

    Może urlopu nie udzielić, ściągnąć jeśli już udzieli nie da rady,
    olejesz jego wezwanie, zwolnić Cię już nie może.
    Profilaktycznie nie chwal sie że masz nagraną nowa pracę od
    jakiegoś terminu bo może chcieć zrobić na złość.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2010-05-10 20:07:42
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Mon, 10 May 2010 21:21:16 +0200, RadoslawF <r...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >Profilaktycznie nie chwal sie że masz nagraną nowa pracę od
    >jakiegoś terminu bo może chcieć zrobić na złość.

    Hmmm... To niefajnie. No trudno! Dzięki.
    A.

  • 25. Data: 2010-05-10 20:54:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hs90jv$i5h$1@node1.news.atman.pl Icek <i...@d...pl>
    pisze:

    > L4 gdy jestes sprawny to przestepstwo.
    Nie ma ludzi zdrowych - są jedynie źle zdiagnozowani.

    >I takiego zachowania raczej trzeba
    > unikac.
    Niekoniecznie.
    Czasem jest to kwestia wyboru miedzy mniejszym a większym złem.

    > Zastanawiales sie kto za to placi ? Za takie lewe L4?
    Reguluje to prawo.
    Przez pierwsze 33 dni pracodawca. Chyba, że pracownik skończył 50 lat -
    wtedy do 14 dni.
    Potem ZUS i nazywa się to zasiłkiem chorobowym.
    Wprawdzie przepisy tego wręcz nie nakazują, ale jest to zwykle 80%
    oficjalnego wynagrodzenia.

    --
    Jotte