  • 1. Data: 2012-08-23 08:16:46
    Temat: prawo pracy - jak to rozwiązać ...
    Od: c...@g...com

    Witam

    Pracuję w pewnej firmie (państwowej) od 5 lat

    od samego początku miałem wynagrodzenie ok 50% niższe niż moi koledzy z pracy tj. oni
    ok >3000 na rękę a ja 1600

    wykonywaliśmy te same obowiązki tj. programowanie, chodziłem wielokrotnie z prośbą o
    podwyżkę, groziłem, że odejdę i co usłyszałem, że jak chcę odejść to proszę bardzo

    no i nie odszedłem bo żona w ciąży była, a teraz mam 9 miesięczną córkę i czekam na
    urlop tacierzyński (czekałem by to wykorzystać i zacząć szukać nowej pracy)

    tyle w tytule wstępu

    - ok rok temu jeden z kolegów z pracy odszedł (miał ok 3 na rękę)
    po tym fakcie dostałem całe 200 PLN podwyżki no i od tego czasu mam ok 1800 netto
    - na jego miejsce z "ulicy" zatrudniono nową osobę, która zarabia
    (dokładnie ile nie powiem ale nowy "zdradził", że ma mnożnik 1.45 ja mam 1.4 to
    wychodzi ok 50-100PLN więcej dla osoby z ulicy bez umowy na stałe ale mniej niż ten
    co odszedł)

    - obecnie drugi z kolegów ze stażem 5 letnim odchodzi do innej firmy i zostajemy ja i
    nowy jego umowa kończy się w październiku

    teraz mam taki plan bo już nie dam rady tak pracować będąc dyskryminowany i z wiedzą
    o której nowy nie ma zielonego pojęcia chociażby o systemach, które tworzyliśmy przez
    ten okres ... i jednocześnie przejąć mnożnik starego, który de facto ładnie zarabiał

    chce przed pójściem na urlop+tacierzyński (na cały wrzesień) napisać pismo z prośbą o
    podanie ile zarabia osoba na podobnym stanowisku do mojego (ja jestem specjalista,
    nowy - programista, i starszy programista - ten co odchodzi)
    - ile czasu pracodawca ma na odpowiedź na takie pismo ?

    będę miał podkładkę, że nowy ma więcej kasy niż ja ze stażem 5 letnim i zgodnie z
    kodeksem pracy (mam miesiąc od uzyskania informacji o nierówności w wynagrodzeniu)
    złożyć wypowiedzenie z winy pracodawcy, czyli wracam w październiku idę gadać z
    szefem jak mi nie da podwyżki - mnożnika starego pracownika (i przy założeniu, że
    będę miał nową robotę na oku) złożyć w tym dniu wypowiedzenie pracy z winy pracodawcy

    no i pytanie czy tak się da to załatwić w razie potrzeby będę gotowy iść do sądu
    pracy gdyby mnie obecny pracodawca chciał o coś oskarżyć (nie wiem o co ale dlatego
    to piszę na grupie by być przygotowanym na każdą ewentualność)

    dzięki
    chrupol

  • 2. Data: 2012-08-23 11:11:39
    Temat: Re: prawo pracy - jak to rozwiązać ...
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-08-23 08:16, Użytkownik c...@g...com napisał:

> [...]
    będę miał nową robotę na oku) złożyć w tym dniu wypowiedzenie pracy z winy pracodawcy

    Nie będziesz miał, większość firm utajnia zarobki.

> [...]
    to piszę na grupie by być przygotowanym na każdą ewentualność)

    Dlaczego do sądu, albo jesteś dobry i firma zrobi wszystko aby
    cię zatrzymać albo jesteś kiepski i firma bez problemu cię
    pożegna.

    Chcesz u nich zostać skorzystaj z okazji i złóż wypowiedzenie w
    momencie odejścia kolegi, ale ponosisz ryzyko że firma wypowiedzenie
    przyjmie.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-08-23 20:00:05
    Od: t? <tÎż_usenet@interia.pl>

    begin chrupolek

    > Pracuję w pewnej firmie (państwowej) od 5 lat
    >
    > od samego początku miałem wynagrodzenie ok 50% niższe niż moi koledzy z
    > pracy tj. oni ok >3000 na rękę a ja 1600

    Najwyraźniej gorzej pracujesz, weź się do roboty, zamiast wyciągać łapy
    po publiczne pieniądze. A jak Ci firma nie pasuje, to zatrudnij się w
    innej.

    --
    ignorance is bliss

  • 4. Data: 2012-08-29 07:44:47
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2012 23:16:46 -0700 (PDT), c...@g...com napisał(a):

    > Witam
    >
    > Pracuję w pewnej firmie (państwowej) od 5 lat
    >
    > od samego początku miałem wynagrodzenie ok 50% niższe niż moi koledzy z pracy tj.
    oni ok >3000 na rękę a ja 1600

    w firmach prywatnych jest jezcze gorzej, bo osoby co robią to samo jeden ma
    2000 zł a drugi 5000 zł jest zakaz rozmawiania o zarobkach, jak ktoś ujawni
    ile zarabia i to wyjdzie, to wylatuje z roboty i jeden i drugi

    to samo ze stażem pracy, ktoś z 10-letnim stażem zarabia już 2300 zł a
    nowych przyjmują z pensją 2500 przykładowo.

    państwowe firmy chyba mają jakieś widełki, siatke płac i zdaje sie
    dotychczasowym powinni wyrównać do aktualnych widełek, ale rozumiem że
    zastanawiasz się nad dyskryminacją... trudno powiedzieć...

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/Piotrkow/

  • 5. Data: 2012-08-29 18:23:58
    Od: "Marek" <l...@w...pl>

    > to samo ze stażem pracy, ktoś z 10-letnim stażem zarabia już 2300 zł a
    > nowych przyjmują z pensją 2500 przykładowo.

    W innych firmach jest tak samo, takie czsy dlatego, że jest trudno o pracę
    to mają gdzieś pracownika.
    W moim przykładzie w Zakładach Chemicznych Organika w Łodzi na stanowisku
    kierowcy wózka widłowego / magazyniera po ponad 10 latach pracy i umowy na
    stałe mam 11 zł brutto, na rękę wychodzi 1300 z kawałkiem, a nowo przyjęci
    na nasz dział na to sam stanowisko dostali 13 i 14 zł bo nikt nie chciał
    przyjść za niższe wynagrodzenie. Ja nie miałem żadnej podwyżki od 4 lat i
    naprawdę pracuję uczciwie i naprawdę mnie wykorzystują więcej niż innych bo
    wiedzą, że ja wiem jak zrobić to i tamto, mam pewne doświadczenie i jest
    tak, że dwie osoby na dziesięć dostały jakiś czas temu dobre podwyżki tylko
    dlatego, że potrafiły "lizać" przełożonych i szefów i ich bajerować i na
    pozostałych donosić nawet zmyślone rzeczy. Rozmowy z szefem kończą się
    zawsze stwierdzeniem, że trzeba poczekać, na dziś nie ma możliwości, firma
    jest na minusie, pomyślimy za jakiś czas i tak od kilku łądnych lat.
    Taka jest rzeczywistość i takie czasy i człowiek jest bezsilny. Ciężko mi z
    tym czuje się dyskryminowany ale cóż na to poradzić ?
    Pozdrawiam wszystkich mało zarabiających i wyzyskiwanych ;)