    From: c...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo pracy - jak to rozwiązać ...
    Date: Wed, 22 Aug 2012 23:16:46 -0700 (PDT)

    Witam

    Pracuję w pewnej firmie (państwowej) od 5 lat

    od samego początku miałem wynagrodzenie ok 50% niższe niż moi koledzy z pracy tj. oni
    ok >3000 na rękę a ja 1600

    wykonywaliśmy te same obowiązki tj. programowanie, chodziłem wielokrotnie z prośbą o
    podwyżkę, groziłem, że odejdę i co usłyszałem, że jak chcę odejść to proszę bardzo

    no i nie odszedłem bo żona w ciąży była, a teraz mam 9 miesięczną córkę i czekam na
    urlop tacierzyński (czekałem by to wykorzystać i zacząć szukać nowej pracy)

    tyle w tytule wstępu

    - ok rok temu jeden z kolegów z pracy odszedł (miał ok 3 na rękę)
    po tym fakcie dostałem całe 200 PLN podwyżki no i od tego czasu mam ok 1800 netto
    - na jego miejsce z "ulicy" zatrudniono nową osobę, która zarabia
    (dokładnie ile nie powiem ale nowy "zdradził", że ma mnożnik 1.45 ja mam 1.4 to
    wychodzi ok 50-100PLN więcej dla osoby z ulicy bez umowy na stałe ale mniej niż ten
    co odszedł)

    - obecnie drugi z kolegów ze stażem 5 letnim odchodzi do innej firmy i zostajemy ja i
    nowy jego umowa kończy się w październiku

    teraz mam taki plan bo już nie dam rady tak pracować będąc dyskryminowany i z wiedzą
    o której nowy nie ma zielonego pojęcia chociażby o systemach, które tworzyliśmy przez
    ten okres ... i jednocześnie przejąć mnożnik starego, który de facto ładnie zarabiał

    chce przed pójściem na urlop+tacierzyński (na cały wrzesień) napisać pismo z prośbą o
    podanie ile zarabia osoba na podobnym stanowisku do mojego (ja jestem specjalista,
    nowy - programista, i starszy programista - ten co odchodzi)
    - ile czasu pracodawca ma na odpowiedź na takie pismo ?

    będę miał podkładkę, że nowy ma więcej kasy niż ja ze stażem 5 letnim i zgodnie z
    kodeksem pracy (mam miesiąc od uzyskania informacji o nierówności w wynagrodzeniu)
    złożyć wypowiedzenie z winy pracodawcy, czyli wracam w październiku idę gadać z
    szefem jak mi nie da podwyżki - mnożnika starego pracownika (i przy założeniu, że
    będę miał nową robotę na oku) złożyć w tym dniu wypowiedzenie pracy z winy pracodawcy

    no i pytanie czy tak się da to załatwić w razie potrzeby będę gotowy iść do sądu
    pracy gdyby mnie obecny pracodawca chciał o coś oskarżyć (nie wiem o co ale dlatego
    to piszę na grupie by być przygotowanym na każdą ewentualność)

    dzięki
    chrupol