  • 1. Data: 2005-04-28 14:49:18
    Temat: [prawo pracy] dyżury itp - prośba o pomoc
    Od: "prbda" <p...@B...o2.pl>

    Witam
    Potrzebuję informacji z zakresu prawa pracy. Uważam, że system pracy na moim
    stanowisku jest sprzeczny z prawem lub źle rozliczany, dlatego byłbym
    wdzięczny gdyby ktoś to przeczytał i wypowiedział się, a jeszcze lepiej
    doradził :) A moze ktoś powie jak to jest w innych firmach a jak powinno
    być.

    Pracuję w help desku w sporej firmie, sprzedającej usługi teleinformatyczne.
    Czas pracy odbywa się w systemie:
    pierwszy dzień 7:00-15:00, następny 12:00-24:00 poczym dyżur telefoniczny do
    7:00 rano podczas którego muszę przyjmować wszelkie telefony, obsługiwać
    zgłoszenia, awarie (to akurat sprowadza się do przekazywania informacji
    klient-odpowiedni dział w firmie). Natępny dzień jest wolny. W soboty
    pracuje się od 7:00 do 15:00 i druga zmiana od 7:00 do 19:00 i od 19:00
    jedna z tych osób ma dyżur telefoniczny od 19:00 w sobotę aż do poniedziałku
    7:00, wtedy zaczyna pracę we wtorek lub jeszcze poniedziałek od 12:00 a
    bywało że od razu na 7:00.

    No i teraz pytanie: czy to w ogóle jest zgodne z prawem - chodzi mi
    oczywiście o dyżury, które pomijając to, że zmuszają do czujności to jeśli
    jest zgłoszenie to po prostu pracuję. I co najważniejsze - nie wiem jak
    rozumieć czas od momentu przyjęcia zgłoszenia - czy to są nadgodziny? Mamy
    płacone coś na kształt ryczałtu, wychodzi niecałe 80gr/h.Nie wiem niestety
    jak te godziny nalezy rozumieć, nigdy nie otrzymałem oficjalnej informacji
    na ten temat, nie ma tego w firmowym regulaminie pracy. Spróbuję poprosić o
    wyjaśnienie pracodawcę ale chciałem najpierw zasięgnąć o tym informacji.

    pzdr
    Wojtek