  • 1. Data: 2007-01-22 06:06:22
    Temat: prawo patentowe
    Od: "Marcin" <m...@c...onet.pl>

    Witam.
    Mam pytanie odnosnie prawa patentowego. Chce nawiazac wspolprace z firma ktora
    ma opatentowane swoje produkty w stanach i wielkiej brytanii. Czy w zwiazku z
    tym aby ktos nie podrobil tego produktu musze go w kraju rowniez opatentowac
    czy dziala unijny patent z angli? I jeszcze jedno pytanko. czy taki sam produkt
    mozna sprzedawac w polsce, ktory zostal wyprodukowany w kraju w ktorym nie jest
    opatentowany?
    Dzieki bardzo za pomoc.

  • 2. Data: 2007-01-22 17:37:24
    Temat: Re: prawo patentowe
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Marcin <m...@c...onet.pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    Na niektóre Twoje pytania nie ma prostych odpowiedzi. Dopiero po sprawdzeniu
    stanu prawnego konkretnego patentu można powiedzieć w jakich krajach jest
    aktualnie chroniony i jakie naprawdę powoduje ograniczenia. Bez tych
    dokładnych danych odpowiedzi na Twoje pytania mogą brzmieć co najwyzej
    następujaco:

    > Chce nawiazac wspolprace z firma ktora ma opatentowane swoje produkty

    > w stanach i wielkiej brytanii. Czy w zwiazku z tym aby ktos nie

    > podrobil tego produktu musze go w kraju rowniez opatentowac

    Nie ma możliwości opatentowania czegoś, co już zostało opatentowane. No
    chyba, ze mylisz pojęcie opatentowane z pojęciem zgłoszone do opatentowania,
    wówczas istnieje możliwość rozszerzenia ochrony, ale tylko przez 12 miesiecy
    od pierwszego zgłoszenia. Nie wiadomo także według jakiej procedury zostało
    to zgłoszone, być może polska została wskazana w zgłoszeniu jako kraj
    wyznaczony.

    > czy dziala unijny patent z angli?

    Nie istnieje coś takiego, jak patent unijny. Istnieją patenty europejskie,
    ale nie mają na razie nic wspólnego z Unią Europejską. Może być tak, ze
    patent europejski zgłoszony z Anglii jest ważny w Polsce.

    >I jeszcze jedno pytanko. czy taki sam produkt mozna sprzedawac w

    >polsce, ktory zostal wyprodukowany w kraju w ktorym nie jest

    >opatentowany?

    To zależy od tego czy ten patent jest wazny w Polsce

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide