  • 1. Data: 2003-01-18 15:50:02
    Temat: prawo ojca do widywania dziecka
    Od: s...@p...onet.pl

    Cześć,
    Mam problem. Jestem z mężem w trakcie rozwodu, nie mieszkamy razem, mamy
    dziecko. Układam sobie życie z innym mężczyzną, ma na imię Waldek. Waldek
    spędza w moim mieszkaniu wolny czas poza pracą i noce, ale wynajmuje swoje
    mieszkanie. Planujemy kupić większe mieszkanie. Obecność mojego męża,
    spotkania, widok naszej trójki razem, nawet chwilę, jest dla niego ciężkim
    przeżyciem. Psycholog doradził nam jak najrzadsze spotkania z mężem, nie
    wpuszczanie go do naszego przyszłego mieszkania. Ostatnio dziecko było chore,
    więc nie mogłam wysłać je na spotkanie z mężem, siedziało w domu. Waldek był
    przeciwny, żeby mąż nas odwiedził, posiedział z dzieckiem godzinę. Nie wyobraża
    sobie, żeby w naszym przyszłym mieszkaniu mąż odwiedzał chore dziecko.
    Co będzie jeśli dziecko będzie chore tydzień, 2, miesiąc? Nie planowałam
    ustalać sądownie częstotliwości spotkań męża z dzieckiem, oboje mogą się
    spotykać kiedy chcą. Może powinnam prosić o ustalenie jak często mąż ma prawo
    spotykać dziecko?
    Jeśli mieszkanie będzie Waldka i moje, czy mąż ma prawo wejść do niego bez
    zgody Waldka, żeby odwiedzić chore dziecko? Przecież nikt nie ma prawa wejść
    komuś do mieszkania bez zgody właścicieli..
    Czy opowiedzieć o tym problemie w sądzie i poprosić sędzinę o narzucenie
    jakichś formalnych reguł?
    Uważam, że mąż ma prawo widywać swoje dziecko, dla mnie nie ma problemu we
    wpuszczeniu męża do naszego przyszłego mieszkania w takiej sytuacji jak choroba
    dziecka. Ale nie jestem sama, mam partnera życiowego i muszę brać pod uwagę
    jego potrzeby.
    Przede wszystkim proszę o porady prawników, Mirka

  • 2. Data: 2003-01-18 16:07:57
    Temat: Odp: prawo ojca do widywania dziecka
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@n...onet.pl...
    > Cześć,
    > Mam problem. Jestem z mężem w trakcie rozwodu, nie mieszkamy razem, mamy
    > dziecko. Układam sobie życie z innym mężczyzną, ma na imię Waldek. Waldek

    to chyba nie jest istotne w sprawie jak ma na imie ...

    Obecność mojego męża,
    > spotkania, widok naszej trójki razem, nawet chwilę, jest dla niego ciężkim
    > przeżyciem.

    pewnie i dla niego jest wielkim przeżyciem,że obcy meżczyzna jest z jego
    dzieckiem ...

    Psycholog doradził nam jak najrzadsze spotkania z mężem, nie
    > wpuszczanie go do naszego przyszłego mieszkania.

    to jakas chora kobieta/męzczyzna ...psycholog ,który tak twierdzi powinien
    sie douczyć ...

    Waldek był
    > przeciwny, żeby mąż nas odwiedził, posiedział z dzieckiem godzinę. Nie
    wyobraża
    > sobie, żeby w naszym przyszłym mieszkaniu mąż odwiedzał chore dziecko.

    ma równiez takie prawo ale gdyby kochał tak bardzo dziecko jak matke to by
    zdawał sobie sprawe z tego czym jest brak ojca ...

> [...]
    > ustalać sądownie częstotliwości spotkań męża z dzieckiem, oboje mogą się
    > spotykać kiedy chcą. Może powinnam prosić o ustalenie jak często mąż ma

    do sądu wnosi sie o ustalenie kontaktów z ojcem podajac swoje propozycje jak
    one maja sie odbywac...moze to byc poza domem ... nalezy dokladnie opisac w
    jakich godzinach,dniach , swieta /przemiennie / oraz gdzie matka bedzie
    przyprowadzała dziecko ...mozna rowniez uwzglednic moment choroby dziecka
    ,ze na ten czas nie bedzie mogl sie widywac tylko nie wiem czy sie z tym
    zgodzi moze ojciec wnioskowac o spotkania nawet w towarzystwie kuratora
    sadowego...gdy zlozysz wniosek o uregulowanie kontaktow odpis wniosku sąd
    doręczy ojcu i on moze sie nie zgodzic z Twoimi ustaleniami i zaproponowac
    swoje a wtedy gdy dojdzie do sporu sąd podejmie konkretne decyzje w sprawie

    > Jeśli mieszkanie będzie Waldka i moje, czy mąż ma prawo wejść do niego bez
    > zgody Waldka, żeby odwiedzić chore dziecko?

    jezeli sąd orzeknie w orzeczeniu to tak...

    Przecież nikt nie ma prawa wejść
    > komuś do mieszkania bez zgody właścicieli..

    sąd może wydać takie orzeczenie nie zwracajac uwagi na tego Waldka ...chodzi
    o dobro dziecka a nie o dobro Twojego partnera ...

    > Czy opowiedzieć o tym problemie w sądzie i poprosić sędzinę o narzucenie
    > jakichś formalnych reguł?

    sędzi nie można prosić ...sędzia zbiera materiał dowodowy w sprawie i dla
    dobra dziecka podejmie stosowne decyzje ...

> [...]
    > wpuszczeniu męża do naszego przyszłego mieszkania w takiej sytuacji jak

    wiec powinnas porozmawiac ze swoim partnerem jezeli faktycznie uczucia w
    stosunku do ciebie są szczere to nie bedzie widział nic złego w tym ,ze
    ojciec kocha swoje dziecko ...

    Ale nie jestem sama, mam partnera życiowego i muszę brać pod uwagę
    > jego potrzeby.

    ale nie mozesz zatracić swego dziecka bo życie Ci odpłaci ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-18 19:46:30
    Temat: Re: prawo ojca do widywania dziecka
    Od: s...@p...onet.pl

    Dziękuję Ci za szybką odpowiedź. Czy taka sprawa o wyznaczenie warunków spotkań
    ojca z dzieckiem coś kosztuje? (gdybyśmy nie załatwili tego teraz, podczas
    rozwodu)
    Jeśli zdecydowałabym się uregulować to teraz, podczas rozwodu, czy mam na
    następną rozprawę przynieść swój wniosek, czy wysłać go już teraz, pocztą do
    sądu?
    M.

  • 4. Data: 2003-01-18 20:08:44
    Od: "Dodo" <d...@w...pl>

    [ciach]

    nic dodac nic ujać - Sandra wyjaśniła sytuację dobitnie.
    Jest jeszcze jedno rozwiązanie - Twój mąż może przecież zabierać dziecko do
    siebie, co pozwoli na uniknięcie ewentualnych konfilktów, powodowanych
    frustracją ... tego no Waldka, zaoszczędzą Twojemu mężowi widoku faceta,
    który nie rozumie potrzeb dziecka i ojca, ale przede wszystkim zaoszczędzi
    dziecku stresujących i niezrecznych sytuacji.
    IMO za bardzo się skupiasz na niewłaściwej osobie. Ten Walduś jest dorosłym
    facetem i powinien swoje emocje trzymać na wodzy. Natomiast Twoje dziecko
    wymaga w tym momencie o wiele wiecej uwagi i zrozumienia.
    A swoją drogą, to taka chorobliwa zazdrość nie wróży nic dobrego na
    przyszłość, ale obym nie miała racji.
    pozdr. Dodo

  • 5. Data: 2003-01-18 22:45:06
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    spotkań
    > ojca z dzieckiem coś kosztuje? (gdybyśmy nie załatwili tego teraz, podczas

    wniosek taki jest wolny od opłat art.10pkt.3 ustawy o kosztach z
    dn.13.06.67r. /Dz.U. 97.24.110.z pozn.zm./

> [...]
    > następną rozprawę przynieść swój wniosek, czy wysłać go już teraz, pocztą

    najlepiej w tym przypadku wysłac pocztą ...nie wstrzyma to postępowania
    kończącego postępowanie chyba,ze ojcie nie zgodzi sie z tym wnioskiem po
    doręczeniu złozy swoj wniosek z propozycjami ...wspominałam już ,że każdy
    kolejny wniosek wydłuża postępowanie z uwagi na jego rozpoznanie... koszty
    dodatkowe w sprawie to opinia RODK ,którą pokrywają strony w zależnosci od
    orzeczenia końcowego...bo jak już wiadomo, rozwód może być orzeczony z winy
    bądz bez orzekania o winie a to wpływa osobę ,ktora sie obciąży kosztami
    końcowymi w sprawie...
    Jeżeli poczekasz do zakończenia sprawy rozwodowej i po prawomocnosci
    orzeczenia zechcesz tą sprawę uregulować musisz wtedy zlożyc wniosek w
    sądzie rejonowym rodzinnym ...jest to wtedy sprawa tylko o ustalenie
    kontaktów...jezeli zamierzasz zrobić to przy sprawie rozwodowej nalezy taki
    wniosek o uregulowanie kontaktów zlozyc do sądu prowadzącego sprawę
    rozwodową powołując sie na sygn.akt sprawy rozwodowej ...wniosek nalezy
    zlozyc w 2 egz. 3 na potwierdzenie zlozenia pozostawic sobie...ponadto
    proponuje by we wniosku nie wspominać jak to ujemnie wpływa na twojego
    partnera pogorszysz sytuacje swoją jako matka w postepowaniu rozwodowym...

    Sandra

  • 6. Data: 2003-01-19 00:45:32
    Od: "Kudłaty" <A...@i...pl>

    > Cześć,
    > Mam problem. Jestem z mężem w trakcie rozwodu, nie mieszkamy razem, mamy
    > dziecko.
    <ciach>
    Może nie powinienem się odzywać w tej sprawie, bom młody i niedoświadczony,
    ale wydaje mi się, że powinnaś jednak zastanowić się, czy nie zrobisz w ten
    sposób krzywdy dziecku. Z Twojego postu wynika, że w tej sprawie nie ma
    konfliktów na drodze Ty <-> ojciec dziecka, więc po co komplikować sprawę.
    Moim zdaniem podejście Twojego aktualnego partnera jest bardzo dziwne i na
    Twoim miejscu obawiałbym się, czy w przyszłości nie będzie on próbował
    obrócić syna przeciw ojcu, ale miejmy nadzieję, że to tylko moje chore
    przypuszczenia.

    --
    Mateusz (Kudłaty) Mirski [WRO]
    GG# 551221

  • 7. Data: 2003-01-19 01:40:17
    Od: s...@p...onet.pl

    > partnera pogorszysz sytuacje swoją  jako matka w postepowaniu rozwodowym...

    nie mogę się zgodzić z takim rozumowaniem, uważam, że jest powierzchowne.
    Przecież ja nie chcę nic robić wbrew prawom dziecka, chcę właśnie prawnie
    uregulować tę kwestię, bo niepokoi mnie ta sprawa. W czym jestem złą matką? Nie
    powinnam wiązać się z człowiekiem, który ma takie problemy? A może w wyborze
    partnera kierować się tylko potrzebami dziecka? Byłabym dobrą matką, gdybym
    związała się z kimś, kto nie ma żadnych problemów na tle dziecko-były mąż?
    Byłabym wdzięczna, gdybyś wyjaśniła mi wprost co takiego mnie obciąża jako
    matkę, może gubię się niepotrzebnie w domysłach?...
    M.

  • 8. Data: 2003-01-19 01:47:25
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > siebie, co pozwoli na uniknięcie ewentualnych konfilktów, powodowanych

    przeczytaj jeszcze raz moj list, dokładniej

    > który nie rozumie potrzeb dziecka i ojca, ale przede wszystkim zaoszczędzi
    > dziecku stresujących i niezrecznych sytuacji.

    dziecko nie przeżywa stresów z powodu obecności ich razem

    > IMO za bardzo się skupiasz na niewłaściwej osobie.

    jeżeli myslenie o osobie, którą kocham to skupianie się na niewłaściwej osobie,
    to współczuję Twojemu partnerowi..

    > A swoją drogą, to taka chorobliwa zazdrość nie wróży nic dobrego na
    > przyszłość, ale obym nie miała racji.

    niestety, wypowiadasz się o rzeczach, o których wiesz zbyt mało na takie
    diagnozy.
    M.

  • 9. Data: 2003-01-19 09:35:27
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > konfliktów na drodze Ty <-> ojciec dziecka, więc po co komplikować sprawę.

    Co sugerujesz?...

> [...]
    > Twoim miejscu obawiałbym się, czy w przyszłości nie będzie on próbował
    > obrócić syna przeciw ojcu, ale miejmy nadzieję, że to tylko moje chore

    Znam mojego partnera ;) Nie ma takiej możliwości
    Pozdrawiam, M.

  • 10. Data: 2003-01-19 10:18:10
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@n...onet.pl...

    > nie mogę się zgodzić z takim rozumowaniem,

    ja nie nakazuje się zgadzac ze swoim zdaniem...pozwoliłam sobie tylko na
    pokazć jak jest postrzegana taka strona na sali rozpraw...

    uważam, że jest powierzchowne.

    masz prawo do swojej opinii...

    > Przecież ja nie chcę nic robić wbrew prawom dziecka, chcę właśnie prawnie
    > uregulować tę kwestię, bo niepokoi mnie ta sprawa.

    Twój post jednak odebrałam " Ratujcie Waldka co on powie gdy nie spełnie
    jego wymagań "

    W czym jestem złą matką?

    nie twierdz,ze jesteś jednak wiedz,że jakiekolwiek wybiegi w strone dziecka
    typu "ograniczenia kontaktów" w życiu Cię drogo będą kosztowały...to twoj
    poczatek poczekaj jak dziecko dorosnie...

    Nie
    > powinnam wiązać się z człowiekiem, który ma takie problemy?

    to twój wybor a nie ludzi ...

    A może w wyborze
    > partnera kierować się tylko potrzebami dziecka?

    nie powiedziałam tego ale dziecko to taki sam partner jak Waldek tylko
    trochę mniejszy i inaczej widzi świat "kochać mądrze" i nie ograniczać mu
    tego co ma wpisane w swoje zycie przez matke naturę ...

    Byłabym dobrą matką, gdybym
    > związała się z kimś, kto nie ma żadnych problemów na tle dziecko-były mąż?

    a tu odpowiem tak jak wcześniej : gdy facet na prawde mnie pokocha to i
    moje dziecko a tym samym jego potrzeby...

    > Byłabym wdzięczna, gdybyś wyjaśniła mi wprost co takiego mnie obciąża jako
    > matkę, może gubię się niepotrzebnie w domysłach?...

    obciąża ? nie mogę takiego czegoś napisać o osobie,której nieznam...jedyne
    może ale powiadam może brak stanowczości a to raczej nie prowadzi daleko "
    gdy zwiąże sie z facetem,który będzie miał dziecko to nie sądze bym mu
    stawiała ultimatum "
    myśle,ze rozsądek weźmie góre oczywiście jeśli go pokocham - wyciagnij sama
    wnioski ...

    Sandra