    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: prawo ojca do widywania dziecka
    Date: Sat, 18 Jan 2003 17:07:57 +0100

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@n...onet.pl...
    > Cześć,
    > Mam problem. Jestem z mężem w trakcie rozwodu, nie mieszkamy razem, mamy
    > dziecko. Układam sobie życie z innym mężczyzną, ma na imię Waldek. Waldek

    to chyba nie jest istotne w sprawie jak ma na imie ...

    Obecność mojego męża,
    > spotkania, widok naszej trójki razem, nawet chwilę, jest dla niego ciężkim
    > przeżyciem.

    pewnie i dla niego jest wielkim przeżyciem,że obcy meżczyzna jest z jego
    dzieckiem ...

    Psycholog doradził nam jak najrzadsze spotkania z mężem, nie
    > wpuszczanie go do naszego przyszłego mieszkania.

    to jakas chora kobieta/męzczyzna ...psycholog ,który tak twierdzi powinien
    sie douczyć ...

    Waldek był
    > przeciwny, żeby mąż nas odwiedził, posiedział z dzieckiem godzinę. Nie
    wyobraża
    > sobie, żeby w naszym przyszłym mieszkaniu mąż odwiedzał chore dziecko.

    ma równiez takie prawo ale gdyby kochał tak bardzo dziecko jak matke to by
    zdawał sobie sprawe z tego czym jest brak ojca ...

    > Co będzie jeśli dziecko będzie chore tydzień, 2, miesiąc? Nie planowałam
    > ustalać sądownie częstotliwości spotkań męża z dzieckiem, oboje mogą się
    > spotykać kiedy chcą. Może powinnam prosić o ustalenie jak często mąż ma
    prawo
    > spotykać dziecko?

    do sądu wnosi sie o ustalenie kontaktów z ojcem podajac swoje propozycje jak
    one maja sie odbywac...moze to byc poza domem ... nalezy dokladnie opisac w
    jakich godzinach,dniach , swieta /przemiennie / oraz gdzie matka bedzie
    przyprowadzała dziecko ...mozna rowniez uwzglednic moment choroby dziecka
    ,ze na ten czas nie bedzie mogl sie widywac tylko nie wiem czy sie z tym
    zgodzi moze ojciec wnioskowac o spotkania nawet w towarzystwie kuratora
    sadowego...gdy zlozysz wniosek o uregulowanie kontaktow odpis wniosku sąd
    doręczy ojcu i on moze sie nie zgodzic z Twoimi ustaleniami i zaproponowac
    swoje a wtedy gdy dojdzie do sporu sąd podejmie konkretne decyzje w sprawie

    > Jeśli mieszkanie będzie Waldka i moje, czy mąż ma prawo wejść do niego bez
    > zgody Waldka, żeby odwiedzić chore dziecko?

    jezeli sąd orzeknie w orzeczeniu to tak...

    Przecież nikt nie ma prawa wejść
    > komuś do mieszkania bez zgody właścicieli..

    sąd może wydać takie orzeczenie nie zwracajac uwagi na tego Waldka ...chodzi
    o dobro dziecka a nie o dobro Twojego partnera ...

    > Czy opowiedzieć o tym problemie w sądzie i poprosić sędzinę o narzucenie
    > jakichś formalnych reguł?

    sędzi nie można prosić ...sędzia zbiera materiał dowodowy w sprawie i dla
    dobra dziecka podejmie stosowne decyzje ...

    > Uważam, że mąż ma prawo widywać swoje dziecko, dla mnie nie ma problemu we
    > wpuszczeniu męża do naszego przyszłego mieszkania w takiej sytuacji jak
    choroba
    > dziecka.

    wiec powinnas porozmawiac ze swoim partnerem jezeli faktycznie uczucia w
    stosunku do ciebie są szczere to nie bedzie widział nic złego w tym ,ze
    ojciec kocha swoje dziecko ...

    Ale nie jestem sama, mam partnera życiowego i muszę brać pod uwagę
    > jego potrzeby.

    ale nie mozesz zatracić swego dziecka bo życie Ci odpłaci ...

    Sandra