    From: "Szolek" <m...@s...jest.zly.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo do usunięcia podsłuchu
    Date: Wed, 24 Oct 2007 23:39:23 +0200

    > Pytanie było następujące: Ktoś znajduje u siebie w domu pluskwę, niszczy
    > ją, a za jakiś czas i tak te służby coś na niego znajdują. Czy odpowie
    > jeszcze za samowolne usunięcie podsłuchu?
    > Może inaczej: czasem ogłaszają się specjaliści od wykrywania tego typu
    > urządzeń, zakłócania ich pracy itp. Pracują chociażby dla dużych firm.
    > Jeśli taki człowiek w ramach swej praktyki usunie pluskwę CBA, ABW,
    > Policji (przecież chyba ich nie podpisują?) lub innej instytucji tego
    > typu - może mu grozić odpowiedzialność karna?

    Nie jestem prawnikiem, ale z tego co se tek dedukuje, to:
    1. Musieli by udowodnic ze dzialales umyslnie (zniszczenie)
    2. Sami powinni obawiac sie zarzutu z Twojej strony o nieprofesjonalne
    działanie (Panie prokuratorze! Ci partacze wlozyli pluskwe do gniazda,
    ktore regularnie żona mi wyrywa gry wyciąga wtyczke od żelazka!)
    itp...

    Szolek