    From: "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo autorskie, czcionki i dokumenty komputerowe ...
    Date: Tue, 20 Jan 2004 19:14:29 +0100
    Sender: a...@o...pl@host-81-190-52-217.lublin.mm.pl

    Witam.

    Sprawa się ma z dokumentami komputerowymi.

    Nurtuje mnie ostatnio problem.

    1. Posiadam kolekcję fontów.
    2. W posiadanie jej wszedłem przed rokiem 1995.
    - jestem jej prawnym posiadaczem zgodnie z prawem, które umożliwia mi
    użytkowanie oprogramowania komputerowego jeśli posiadało się je przed dniem
    wejścia ustawy o prawie autorskim.
    - mogę używać je chyba do woli (poza możliwością sprzedaży, odstąpienia,
    itp.)

    Pytanie:
    a)
    Czy mogę zabrać swoją własną kolekcję do pracy i na komputerze firmowym
    używać tychże właśnie fontów?
    - chyba mogę, jednocześnie nie jestem w stanie pracować na dwóch
    stanowiskach (w domu i w pracy).
    - fonty znajdują się wyłącznie na płycie, którą noszę ze sobą. Odpada
    sytuacja o zainstalowanym oprogramowaniu (czyli fontów) na dwóch różnych
    stanowiskach.
    b)
    Czy dokument, który wykorzystuje fonty jest nielegalny jeśli:
    - pisze sobie jakiś dokument w domu, zapisuję go (załączając fonty - Word
    umożliwia taką wersję zapisu dokumentu), niosę do pracy i zapisuję go na
    dysku w pracy.
    - fonty nie są zainstalowane w komputerze w pracy, jednakże znajdują się w
    dokumencie (by możliwe było odczytanie/wydrukowanie go (np. zaproszenie na
    coś tam) w postaci w jakiej napisałem używając czcionki "gothic")
    - czcionka nie figuruje w systemie - jest widoczna tylko i wyłącznie w tym
    jednym dokumencie.

    Jak to właściwie z tym jest?

    Pozdrawiam.