  • 21. Data: 2006-10-17 10:04:30
    Temat: Re: prawo autorskie a zdjęcie Ołtarzacelów komercyjnych
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Olgierd napisał(a):
    > Osoba przedstawiająca się jako *ajt* stuknęła w klawisze i oto co
    > powstało:

    > Zgodnie z art. 1 ust. 2 pkt 6 PA utwór to także architektura i
    > urbanistyka. Nie widzę przesłanek, żeby odnosić to wyłącznie do
    > projektów architektonicznych. Oznacza to, że budowla - jeśli spełnia
    > wymogi z art. 1 ust. 1 PA - jest przedmiotem ochrony prawnoautorskiej.
    > To oznacza, że każdy ze sposobów korzystania z takiego utworu polega
    > regulacjom ustawy.

    A art. 33 pkt 1, czyli "Wolno rozpowszechniać: 1) utwory wystawione na
    stałe na ogólnie dostępnych drogach, ulicach, placach lub w ogrodach,
    jednakże nie do tego samego użytku" ?
    Moim zdaniem dotyczy to także architektury.
    Andrzej

  • 22. Data: 2006-10-17 10:22:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.10.2006 ajt <a...@u...com.pl> napisał/a:

> [...]
    > jednakże nie do tego samego użytku" ?
    > Moim zdaniem dotyczy to także architektury.

    Trudno uznać czyjąś prywatną chałupę na prywatnej posesji za miejsce
    ogólnodostępne (jeśli już mówimy o rzeczywistych prawach autorskich).

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2006-10-17 14:53:49
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Marcin Debowski* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > I co to ma wspolnego z wlascicielem nieruchomosci bez autorskich praw
    > majatkowych do projektu na podstawie ktorego ja wykonano?

    Wskazany przepis odnosi się do praw do budowli. Jeśli byłoby inaczej
    mógłbyś zerżnąć stojący budynek bez zaglądania w projekt i...?

    > Przeciez nikt nie kwestionuje praw autora do rozporzadzania utworem na
    > roznych polach eksploatacji a kwestionuje prawa wlaciciela egzemplarza.

    Do tego dochodzą IMHO przepisy o dobrach osobistych i prawie do
    prywatności.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 24. Data: 2006-10-17 15:00:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > Trudno uznać czyjąś prywatną chałupę na prywatnej posesji za miejsce
    > ogólnodostępne (jeśli już mówimy o rzeczywistych prawach autorskich).

    Aczkolwiek to jest dobra myśl, w komentarzu znalazłem zdanie, że jest
    to właśnie podstawa do prawa wytwarzania m.in. pocztówek.
    Warunkiem jest jednak właśnie "ogólna dostępność" utworu, a tu
    zaznacza się, że utwór stojący w holu urzędu nie jest takowym.

  • 25. Data: 2006-10-17 15:30:42
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 17 Oct 2006 16:53:49 +0200, Olgierd napisał(a):

    > prawie do
    > prywatności.

    Tak się wtrącę - które to są przepisy o prawie do prywatności?
    Bo kojarzę tylko "mir domowy", a akurat mnie to interesuje...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 26. Data: 2006-10-17 20:10:57
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Henry (k)* stuknęła w klawisze i oto
    co powstało:

    > Tak się wtrącę - które to są przepisy o prawie do prywatności? Bo
    > kojarzę tylko "mir domowy", a akurat mnie to interesuje...

    Będziesz się może śmiał ale wprost to oczywiście Konstytucja RP oraz
    - a jakże ;-) - art. 23 kc.
    Po szczegóły odsyłam do doktoratu mojej koleżanki, który wydało
    bodajże Wydawnictwo Sejmowe. OIDP góglarka zna i pamięta ;-)

  • 27. Data: 2006-10-17 22:08:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.10.2006 Olgierd <n...@n...problem> napisał/a:
> [...]
    >
    > Wskazany przepis odnosi się do praw do budowli. Jeśli byłoby inaczej
    > mógłbyś zerżnąć stojący budynek bez zaglądania w projekt i...?

    Tak, i dotyczy to praw AUTORA a nie właściciela budynku. Serio nie
    widzisz różnicy pomiędzy posiadaniem praw majątkowych do utwóru a praw
    własności do egzemplarza utworu?

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2006-10-18 10:14:34
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 17 Oct 2006 22:10:57 +0200, Olgierd napisał(a):

> [...]
    > Po szczegóły odsyłam do doktoratu mojej koleżanki, który wydało
    > bodajże Wydawnictwo Sejmowe. OIDP góglarka zna i pamięta ;-)

    Właśnie chodziło mi o coś "poniżej" tego i konkretniej (nie jestem
    prawnikiem - mi trzeba prosto jak chłopu).
    Znajduję tylko jakieś ogólne "naruszeniach", "żądaniach zaniechania
    działania naruszającego" i itp - praktycznie dopóki nie ma jakiejś szkody
    materialnej to nic konkretnego nie ma. Tylko 193 KK zdecydowanie
    mówi że możemy kogos pogonić. Ale to już OT.
    Ten doktorat to Joanny B? Jak będę robił zamówienie to kupię.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 29. Data: 2006-10-18 20:25:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > Tak, i dotyczy to praw AUTORA a nie właściciela budynku. Serio nie
    > widzisz różnicy pomiędzy posiadaniem praw majątkowych do utwóru a

    Serio widzę. Ale z tego co piszesz to jakby była różnica - skoro to
    prawo AUTORA to jakby odpowiedź brzmiała NIE.
    Utwór jest utworem, niezależnie od tego komu przysługują do niego
    prawa. Utworem jest tak samo rzeźba jak i projekt rzeźby; utworem jest
    projekt budynku jak i sam budynek.
    Bez zaglądania w umowę między inwestorem a architektem trudno
    powiedzieć w jakim zakresie doszło do przeniesienia praw.

  • 30. Data: 2006-10-18 20:32:24
    Temat: Re: prawo autorskie a zdjęcie Ołtarzacelów komercyjnych [OT]
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > materialnej to nic konkretnego nie ma. Tylko 193 KK zdecydowanie mówi że
    > możemy kogos pogonić. Ale to już OT. Ten doktorat to Joanny B? Jak

    Tak, to jej robota ;-)
    W zasadzie nie ma jednego przepisu, który by ogólnie mówił o prawie do
    prywatności, masz regulacje z poszczególnych dziedzin - troszkę w
    prawie telekomunikacyjnym, troszkę w kc (dobra osobiste, ale i prawo
    sąsiedzkie), troszkę nawet w kp, właśnie tenże kk. Do tego prawo
    bankowe, pocztowe. Po prostu - co Cię boli tam szukasz.