  • 1. Data: 2002-02-27 14:12:36
    Temat: prawo autorskie?
    Od: "vorp" <v...@d...pl>

    witam,
    Ten temat był już tu poruszany, ale wybaczcie, nie znalazłem go...
    Chodzi o taką sprawę:
    Robię prezentację dla, przykładowo, SALONU Opla i będę musiał wykorzystać
    logo Opla. Za pracę wystawiam fakturę, więc nie ma żadnych umów, w których
    ewentualnie zleceniodawca może zobowiązać się, że materiały są od niego i
    mam spokój itp itd. Jak teraz sprawa wygląda z wykorzystaniem loga OPEL?

    pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2002-02-27 15:05:17
    Temat: Re: prawo autorskie?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 27 Feb 2002, vorp wrote:

    > witam,
    > Ten temat był już tu poruszany, ale wybaczcie, nie znalazłem go...

    To skąd wiesz? :)

> [...]
    > mam spokój itp itd. Jak teraz sprawa wygląda z wykorzystaniem loga OPEL?

    To nie jest sprawa z zakresu prawa autorskiego, tylko znaków towarowych.

    Spytaj się zamawiającego czy ma przyzwolenie Opla na wykorzystanie jego
    znaku towarowego (jest potrzebne, ponieważ chodzi o działalność ściśle
    związaną z przedmiotem działalności tejże firmy). Jeśli odpowiedź jest
    pozytywna, to w umowie o dzieło zawieracie licencję na wykorzystanie przez
    ciebie znaku w dziele.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-02-27 15:26:00
    Od: "vorp" <v...@d...pl>

    > To skąd wiesz? :)
    bo gdzieś mi się to obiło o oczy, ale nie moge znaleźć:)

    > To nie jest sprawa z zakresu prawa autorskiego, tylko znaków towarowych.

    i dlatego "?" na końcu... chociaż z drugiej strony wszystko grafika, muzyka
    itp (znak tow. to też element graf.) podlega ochronie prawem aut., ale wiem
    wiem, strasznie naciągam to :)

    dizęki

  • 4. Data: 2002-02-27 16:10:48
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 27 Feb 2002, vorp wrote:

    > i dlatego "?" na końcu... chociaż z drugiej strony wszystko grafika, muzyka
    > itp (znak tow. to też element graf.) podlega ochronie prawem aut., ale wiem
    > wiem, strasznie naciągam to :)

    Znak towarowy NIE podlega ochronie na zasadach prawa autorskiego, ponieważ
    nie jest utworem. Stosuje się do niego przepisy ustawy o własności
    przemysłowej z czerwca 2000.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.