    From: "KACPER" <kacper@NO_SPAM.cashpoint.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo a zatrudnienie
    Date: Tue, 11 Jan 2005 09:46:49 +0100

    Witam Was,
    Zwracam sie do Was o porade a raczej o potwierdzenie lub zaprzeczenie mojej
    teorii.
    Bede bardzo wdzieczny Wam za pomoc.
    Sytuacja ma sie tak:
    Zostalem zatrudniony na umowe o prace na czas okreslony do 31.12.2004 jako
    informatyk w firmie, ktora swiadczyla uslugi informatyczne dla innej firmy.
    Od 1 stycznia firma tak dogadala sie ze mna i w celu obnizenia swoich
    kosztow (a podwyzszenie moich zarobkow) podpisala umowe bezpsrednio ze mna.
    Wlasciciel firmy, w ktorej bylem zatrudniony do konca grudnia - nie wyplacil
    mi wynagrodzenia za grudzien (mial obowiazek zrobic to do 10.01 - prawda ?)
    twierdzac, ze CALE moje wynagrodzenie zabiera na poczet odszkodowania, za
    postepowanie na szkode firmy przeze mnie.

    Czy on ma prawo cos takiego zrobic ?
    Dodam, ze oprocz standardowej umowy o prace nie podpisywalem nic innego -
    zadnego zobowiazania o konkurencji czy tego typu dokumentow.
    Jezeli on nie ma prawa tego robic to gdzie mam sie z udac z tym problemem ?
    Czy moge roscic od niego jakies odszkodowania - np za odsetki, ktore musze
    zaplacic za nieterminowe splacanie kredytu (nie moglem go splacic bo nie
    dostalem ani grosza wyplaty) - jezeli tak to z jakiego Urzedu mam to zrobic
    ?

    Bardzo dziekuje za pomoc

    Pozdrawiam,
    KACPER