    From: "Grzegorz" <a...@W...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo a wlasciciele psow...
    Date: 17 Aug 2003 17:22:30 +0200

    witaj

    ostatnio w jednej z gazet znalazlem informacje ze wlasciciel czworonoga (chodzi
    konkretnie o psa) odpowiada za szkody materialne wyrzadzone przez psa, a takze
    wszystkie wypadki pogryzienia ludzi [i do tego miejsca sie zgadzam ale patrz
    dalej] nawet jesli doszlo do nich na oznakowanym terenie prywatnym po
    bezprawnym wtargnieciu osoby poszkodowanej !!!

    czy to prawda?
    to by oznaczalo, ze jesli moj pies pogryzie np. wlamywacza w moim wlasnym domu
    (lub na moim podworku oznakowanym tabliczka 'uwaga zly pies') to ja bede za to
    odpowiadal przed sadem?
    do tej pory sadzilem ze pies na wlasnym terenie ma prawo do obrony majatku...

    czy ktos moze mi przytoczyc tekst jakiejs ustawy o tej tematyce?

    pozdrawiam
    grzegorz