  • 1. Data: 2003-02-12 10:36:31
    Temat: prawo a siec komp. w domkach jednorodzinnych
    Od: "Nowak Ł." <n...@w...pl>

    witam
    mam pytanko , przyierzam sie do zalozenia sieci w osiedlu domkow
    jednorodzinnych, łacze udostepniac moge ( za namowa grupowiczow wziolem
    dsl'a z tpsy) problem polega na tym ze kilka domkow jest po drugiej stroie
    ulicy, a wiec przezucilem kable ciut wyzej niz normalna wysokosc kabli
    energetycznych, kabel jst podczepiony do stalowej linki, zeby niezwisal
    zabardzo. teraz pytania jakie sa tego konsekwencji, kto sie moze
    doczepic????, kolejne pytanie czy musze miec jakas dzialalnosc jak pobieram
    tylko oplaty tak aby starczylo na oplacenie rachunku i pradu za serwer, za
    wszelkie info z góry dziękuje, moze kos przerabial cos podobnego i ma jakies
    wskazowki

    Pozdrawiam Nowak Ł.

  • 2. Data: 2003-02-12 17:31:49
    Temat: Re: prawo a siec komp. w domkach jednorodzinnych
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Wed, 12 Feb 2003 11:36:31 +0100, "Nowak Ł." <n...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >energetycznych, kabel jst podczepiony do stalowej linki, zeby niezwisal
    >zabardzo. teraz pytania jakie sa tego konsekwencji, kto sie moze

    Pewnie moze sie doczepic zarzadca drogi.
    W tym wypadku zapewne ktos od wojta, burmistrza lub
    prezydenta miasta. (bo droga wojewodzka lub krajowa to raczej
    nie jest :)

    Natomiast ktos kiedys pisal w jakims pismie komputerowym,
    ze taka samowolna przewieszke zaliczyli z paragrafu kodeksu
    wykroczen:
    Art. 70. § 1. Kto, będac niezdolny do czynnosci, której nieumiejętne
    wykonanie może wywołać niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia
    człowieka, taka czynnosć przedsiębierze albo kto porucza ja osobie do
    jej wykonania niezdolnej lub wbrew obowiazkowi nadzoru dopuszcza do
    wykonania takiej czynnosci przez osobę niezdolna,
    - podlega karze aresztu albo grzywny.

    Krotko mowiac, zapewne nie jestes uprawnionym do
    przeprowadzania takich robot. Najlepiej zglosic projekt
    takiego _zamiaru_ przewieszki zarzadcy drogi, po uzyskaniu
    zgody ktos z wydzialu drog i komunikacji przyjdzie to zobaczyc
    i zatwierdzic (ze nie zagraza bezpieczenstwu ruchu, itp).
    W moim miescie prezydent przed wyborami obiecywal,
    ze pozwolenia na takie przewieszki beda wydawac polautomatycznie
    dla kazdego ktos sie zgosi (jesli oczywiscie droga lezy w ich
    zarzadzie)
    Najlepiej kabel sciagnij (bo jak to zobacza to ruszy postepowanie w
    sprawie o wykroczenie) i wystap z pismem do zarzadcy drogi.

  • 3. Data: 2003-02-12 17:34:03
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

  • 4. Data: 2003-02-13 12:20:22
    Od: "Nowak Ł." <n...@w...pl>

    wsumie keidys bylem w urzedzie pytac sie o to pytac i powiedzieli mi zebym
    zrobil project, mapke, itp its czyli $$$, ale jak tak zagadywalem to
    powiedzieli zebym wieszal i sie nieprzejmowal, dlatego tak sie
    wypytywalem:)), a teraz tak mysle ze jak kaza sciagnac to poprostu sciagne i
    zrobie to droga radiowa,
    dziekuje za cytat z kodeksu,
    pozdrawiam Nowak Ł.