  • 1. Data: 2003-02-12 10:42:36
    Temat: swoje oprogramowanie w firmie
    Od: "pawel" <s...@p...fm>

    Jestem studentem i chce założyć firmę.
    Chciałbym w biurze, chciałbym pracować na własnym komputerze ze swoim
    oprogramowaniem - licencjonowanym. Oprogramowanie w wersji dla studentów
    jest często tańsze bądź też darmowe. Mam zamiar wykorzystywać komputer do
    pracy na rzecz firmy (ale moge to ukryc:). Czy narusza to prawo autorskie?

    segu

  • 2. Data: 2003-02-13 22:49:08
    Temat: Re: swoje oprogramowanie w firmie
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 12 Feb 2003 11:42:36 +0100), "pawel"
    <s...@p...fm> był(a) napisał(a):

> [...]
    >pracy na rzecz firmy (ale moge to ukryc:). Czy narusza to prawo autorskie?

    Nie, przecież wszyscy wiedzą, że wystarczy coś nazwać, aby tak było.
    Co prawda wiesz, że program jest w wersji do zastosowań edukacyjnych
    lub niekomercyjnych, ale przecież sam fakt ukrycia powoduje, że
    wszystko jest legalne.

    \/

    \/

    \/

    \/

    \/

    \/

    \/

    \/
    Dla mniej kumatych: TAK TO NARUSZA PRAWO AUTORSKIE!

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 3. Data: 2003-02-15 23:09:27
    Od: "pawel" <s...@p...fm>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Co prawda wiesz, że program jest w wersji do zastosowań edukacyjnych
    > lub niekomercyjnych, ale przecież sam fakt ukrycia powoduje, że

    Wybacz,
    ale chyba nieznajomosc tematu przyslonila ci zagadnienie - zapytalem sie o
    oprogramowanie
    dla studentow w firmie (firmie, ktorej wlascicielem jest STUDENT).
    Rozumiesz?

    Wg tego co twierdzisz student, ktory kupi program za 1/10 ceny (dla firm),
    nie moze go
    uzywac do robienia np. fuch. Czyli student, ktory dorabia na przepisywaniu
    prac magisterskich nie moze do tego uzywac swojego ms offica kupionego w
    wersji dla studnentow.
    Ciekawe? Pytanie dotyczylo STUDENTOW, a nie komercyjnych zastosowan,
    oraz co najwazniejsze - STUDENTOW, ktorzy pracuja na rzecz swojej firmy.

    Wiec, jesli postanowiles przedstawic swoja ideologie (nie bede o niej
    dyskytowal,
    nawet jesli jest sluszna) - to PROSZE wara od mojego pytania.

    aha, jezeli pytanie bylo malokonkretne, to przepraszam.
    Widzisz - ludzie, ktorzy uznali pytanie to za "zle zadane" poprostu na nie
    odpowiadali,
    a nie przedstawiali swoje "ideologiczne odczucia"

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-02-16 10:08:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 16 Feb 2003 00:09:27 +0100), "pawel"
    <s...@p...fm> był(a) napisał(a):

> [...]
    >oprogramowanie
    >dla studentow w firmie (firmie, ktorej wlascicielem jest STUDENT).

    A czy wersja jest opisana ,,Dla studenta'' czy też jako ,,Edukacyjna''
    lub ,,non-commercial-use-only''... Bo nawet MSO w wersji opisanej jako
    ,,dla studentów i nauczycieli'' głębiej w licencji ma ZTCW zapis, że
    nie można wykorzystywać dla celów komercyjnych.

    Podaj przykład programu, o jakim mówimy, to będzie jaśniej.

> [...]
    >prac magisterskich nie moze do tego uzywac swojego ms offica kupionego w

    Ano nie może. Licencja tego MSO niestety ZTCW tego zabrania.

    >Ciekawe? Pytanie dotyczylo STUDENTOW, a nie komercyjnych zastosowan,
    >oraz co najwazniejsze - STUDENTOW, ktorzy pracuja na rzecz swojej firmy.

    No i spoko, jednak używają narzędzia, w którym jest zapis, że nie
    można używać do komercyjnych zastosowań.

    >Wiec, jesli postanowiles przedstawic swoja ideologie (nie bede o niej
    > dyskytowal, nawet jesli jest sluszna) - to PROSZE wara od mojego pytania.

    No tak, bo pytanie zadałeś jeno retoryczne, to ja przepraszam, że
    odpowiedziałem.

    >aha, jezeli pytanie bylo malokonkretne, to przepraszam.
    >Widzisz - ludzie, ktorzy uznali pytanie to za "zle zadane" poprostu na nie
    >odpowiadali,
    >a nie przedstawiali swoje "ideologiczne odczucia"

    No jasne, kolega oczekuje, że wszyscy pochwalą kolegę, powiedzą
    ,,używaj śmiało'' i będziesz miał święty spokój w sumieniu.

  • 5. Data: 2003-02-16 11:31:01
    Od: "pawel" <s...@p...fm>

    Witam,

    No widzisz, potrafisz odpowiedziec na pytanie.
    Chodzilo mi wlasnie o MSO i o licencje dla studentow
    i nauczycieli. Napisales, ze nie mozna tego
    uzywac w niekomercyjnych zastosowaniach
    (nawet jesli to przepisywanie prac magisterski)
    i dobrze, wlasnie to chcialem wiedziec. Dzieki

    Badz mily i nie oceniaj mojego podejscia do
    praw autorskich, bo jezeli chialbym ich nie szanowac
    to bym sie o nic nie pytal - ino uzywal tego programu
    i robil dobra mine, ze niby jest wszystko ok.
    Poprostu chcialem wiedziec czy bycie studentem
    uprawnia do jakis dodatkowych korzysci przy zakupie
    softu i tyle. Jesli nie to trudno, probowac zawsze mozna...

    pozdr.

    - co prawda, trocje
    swoicg

  • 6. Data: 2003-02-16 12:08:55
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 16 Feb 2003 12:31:01 +0100), "pawel"
    <s...@p...fm> był(a) napisał(a):

> [...]
    >uzywac w niekomercyjnych zastosowaniach
    >(nawet jesli to przepisywanie prac magisterski)
    >i dobrze, wlasnie to chcialem wiedziec. Dzieki

    Nie jestem tego na 100% pewny, bo nie mam takiego pakietu i nie
    czytałem licencji, ale słyszałem takie wypowiedzi. Przeczytaj
    licencję, zadzwoń do MS (bezpłatna infolinia...), bo tutaj nie
    odpowiem Ci na 100% z powodu braku danych.

    >Badz mily i nie oceniaj mojego podejscia do
    >praw autorskich, bo jezeli chialbym ich nie szanowac
    >to bym sie o nic nie pytal - ino uzywal tego programu
    >i robil dobra mine, ze niby jest wszystko ok.

    OKi, ja po prostu jestem stary nerwus :-)