  • 1. Data: 2010-11-29 15:10:06
    Temat: prawa obywatelskie
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    dzis czytałem o skazniu dwóch młodych morderców na dozywocie i pozbawienie ich
    praw obywatelskich na 10 LAT.
    Jak praktycznie taki skazany odczuwa brak tych praw? bo chyba brak mozliwosci
    głosowania nie jest dla niego specjalnie dotkliwe.

  • 2. Data: 2010-11-29 15:15:04
    Temat: Re: prawa obywatelskie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak praktycznie taki skazany odczuwa brak tych praw? bo chyba brak
    > mozliwosci głosowania nie jest dla niego specjalnie dotkliwe.

    Nie może być wybrany. Nie dostanie orderu :-)

  • 3. Data: 2010-11-29 17:08:19
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-11-29 16:10, BETON pisze:
    (...)
    > chyba brak
    > mozliwosci głosowania nie jest dla niego specjalnie dotkliwe.

    Niekoniecznie. W ostatnich wyborach coś z 90% osadzonych głosowało...
    jak głosowało.
    pwz

  • 4. Data: 2010-11-29 18:00:02
    Od: "ZibiT" <n...@o...eu>

    To że ktoś jest skazany i osadzony, nie znaczy że jest pozbawiony praw
    publicznych. Pozbawienie to jest jednym ze środków karnych i faktycznie dla
    skazanego dotkliwość tego środka jest niewielka. Pzdr.

  • 5. Data: 2010-11-29 18:57:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.11.2010 16:15, Robert Tomasik pisze:
    > Nie może być wybrany.

    A potem może? A co jeśli zostanie wybrany na radnego? Będzie rządził z
    pierdla?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2010-11-29 21:07:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A potem może? A co jeśli zostanie wybrany na radnego? Będzie rządził z
    > pierdla?

    Jak potem?
    Podczas odbywania kary 10-letni termin nie biegnie.
    Czyli glosowac bedzie mogl dopiero 10 lat po wyjsciu z pierdla (a pameitaj,
    ze to dozywocie).
    Wybrany tez nie bedzie mogl byc zbyt predko, bo do tego sie jeszcze skazanie
    musi zatrzec.

    Pozdrawiam
    SDD