  • 11. Data: 2004-01-08 14:12:41
    Temat: Re: prawa budowlane
    Od: "TOFIFIK" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Kical" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:btj3vr$762$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > balustrady. Jesli nadzor budowlany bedzie upierdliwy to podczepic to
    > moze pod art. 48 /o ile pamietam - w kazdym razie chodzi o samowole
    > budowlana/ Prawa Budowlanego i opieajac sie na wyroku NSA z dnia 13
    > maja 1999 r. akta sygn. IV SA 664/97 moga tak to potraktowac.
    > 2. Jesli to istniejacy budynek /i nie jest to obiekt uzytecznosci
    > publicznej, ogolnodostepny/ to stawialbym balustrade bez zadych
    > ceregieli. Jesli chcialby byc Pan bardziej swietym od Jana Pawla Bis to
    > powiadomilbym ich o tym i w razie braku sprzeciwu, chyba po 14 dniach -

    dzekuje za informacje. Co pradwa liczyłem na jakieś konkretne parametry
    dotyczące wysokości (te pismo ministra to znam), pozatym jest też coś o 1,1
    m wysokości balustrad. Tylko ze ta sprawa jest skomplikowana i chodziło mi
    raczej o artykuły czy paragrafy zakazuące takiej budowli. (tzw ulepszony
    spór o miedze) :)

  • 12. Data: 2004-01-09 11:38:19
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    jesli masz cos takiego w projekcie to nie ma sprawy
    jesli nie to absolutnie musisz zrobic projekt .. nie jednak ze wzgledu na
    balustrade (ze wzgledow bezpieczenstwa robi sie 1,1m ale w domku jedn.
    mozesz robic co Ci sie podoba (wszystko co nie szkodzi innym)).. ale pewnie
    bedziesz chcial zmienic uklad warstw na dachu co zmieni ich ciezar - jesli
    strop sie zawali to pojdziesz siedziec, kategorycznie musisz zrobic na to
    projekt łacznie z konstrukcja. Tak wiec i dalsza dyskuja odnosnie kubatury i
    tak nie ma juz sensu. Przepisy pozarowe nie maja tu nic do rzeczy calkowicie
    mozesz je olac.

  • 13. Data: 2004-01-09 12:56:19
    Od: "TOFIFIK" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > projekt łacznie z konstrukcja. Tak wiec i dalsza dyskuja odnosnie kubatury
    > tak nie ma juz sensu. Przepisy pozarowe nie maja tu nic do rzeczy

    sorry ze jestem taki namolny, ale czy znasz jakiej inne akty prawne
    dotyczące balustrady?

  • 14. Data: 2004-01-09 13:20:52
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > pewnie
    > calkowicie
    > >
    > sorry ze jestem taki namolny, ale czy znasz jakiej inne akty prawne
    > dotyczące balustrady?

    pracuje w budownictwie i moge Ci zareczyc ze jesli chodzi o budynek
    jednorodzinny to nic Cie tam nie dotyczy.. jesli chocby zamierzasz prowadzic
    dzialalnosc gospodarcza w pomieszczeniach z wyjsciem na dach obowiazuje Cie
    wtedy normy jak dla bud. publicznych. Jest cos w warunkach technicznych (nie
    paietam dokladnie gdzie.. latwo znalezc (tam gdzie schody) nie ma pod reka..
    ale jedynie odnosnie wysokosci (1,1m oczywiscie i przeswitow w "Szczelach"
    nie pamietam - niemoga byc wtedy mniejsze niz 12 czy 15cm (zeby dziecko nie
    wypadlo lub chocby glowy nie wsadzilo ;) Przy duzych wysokosciach nalezy
    zrobic sietke powyzej wys 1,1m lub kosz poniezej balstrady (ale to przy na
    prawde duzych wysokosciach ;))) Po za tym kiedys byla norma (nie wiem czy
    jeszcze obowiazuje) by balustrada wytrzymywala sile 100kg dzialajaca poziomo
    na pochwyt prostopadle do balustrady.
    To tyle ...
    Ale mowie Ci nie w balustradzie problem (najwyzej z jej mocowaniem) ale z
    posadzka (plytki ceramiczne waza wiecej niz papa - wiec polozyc Ci ich nie
    wolno !!!!!!! )

  • 15. Data: 2004-01-09 20:38:03
    Od: "TOFIFIK" <r...@p...pl>

    Dzieki wielkie. Bo chodzi o to że sąsiad na granicy dzialki zbudował garaż
    (za naszą zgodą, ale odisał klauzule ze nigdy nie bedzie z tym garazem robił
    nic wiecj). A teraz na dachu tego garazu (plaskiego pokytego papą). wstawił
    słupki oraz (UWAGA) - położył styropian i zalał go betonem. bo zapewne chce
    wbrew naszej zgodzie zrobic sobie taras na dachu garazu wraz z przejsciem z
    przodu domu do tylu (budynki sa na nierownym terenie i z przodu jest poziom
    0 a z tyłu 2,5 m i wyrównuje sie z dachem). Sprawa juz 2 raz trafiła do NSA
    i wlasnie poszukuje dodatkowych informacji w tym celu.