  • 1. Data: 2003-10-22 11:48:05
    Temat: prawa autorskie-jak?
    Od: "Asia" <o_asia(antyspam)@gazeta.pl>

    Witam,
    chce jako firma kupic od kolegi dwa zdjecia w celach marketingowych.
    Czy musze cos podpisywac o prawach autorskich, czy moze to byc np. tylko
    umowa zlecenie/dzielo?
    Ma ktos wzor o przekazaniu praw autorskich?
    Pozdrawiam i czekam na informacje.
    Z gory dziekuje!

    --
    asia
    gg 680877

  • 2. Data: 2003-10-22 18:36:47
    Temat: Re: prawa autorskie-jak?
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-22 13:48 Asia napisał(a):

> [...]
    >umowa zlecenie/dzielo?
    >Ma ktos wzor o przekazaniu praw autorskich?

    Wystarczy w umowie kupna-sprzedaży dopisać: Sprzedający zrzeka się
    (przenosi) na korzyść Kupującego całość praw autorskich majątkowych do
    zdjęć.
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)

  • 3. Data: 2003-10-23 09:05:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Oct 2003, Wojtek Szweicer wrote:

> [...]
    >+ Wystarczy w umowie kupna-sprzedaży dopisać: Sprzedający zrzeka się
    >+ (przenosi) na korzyść Kupującego całość praw autorskich majątkowych do

    Patrz pan... To nie zauważyłem że w prawie autorskim wycofano
    zapis iż lista przenoszonych praw musi być *wymieniona*,
    bo zapis "wszystkie" nic nie załatwia ??
    Erm.... trzeba będzie przeczytać ustawę :( (nie chce mi się !).
    Zawsze stosowało się "w szczególności wymienione w art.XXX ustawy..."
    (co i tak nie przenosiło *wszystkich*, tylko te znane w dniu
    dzisiejszym :))

    Oczywiście kwestią sporną :) pozostaje czy zapis "wszystkie" rozwiązuje
    sprawę z p. widzenia prawa cywilnego (być może tak), ale na pewno
    do niedawna nie rozwiązywał z p. widzenia prawa autorskiego.

    pozdrowienia, Gotfryd