    From: "Hanys" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: praca za granicą
    Date: Mon, 3 Jul 2006 21:08:25 +0200

    Jakiś czas temu otrzymałem ofertę pracy przy zbiorach za granicą z jednego z
    biur pośrednictwa (Gospodarstwo Pomocnicze OHP KoptTur w Częstochowie).
    Chociaż zarobki nie były zawrotne postanowiłem zaryzykować i wpłaciłem
    zaliczkę w wysokości 300 zł. I tutaj zaczęły się problemy. Druk
    zaświadczenia, które miałem dowieźć z uczelni okazał się błędnie wypełniony
    i w rubryce "okres trwania studiów" był zły rok. Zagryzłem zęby i po raz
    kolejny zawiozłem zaświadczenie (pomimo tego, że musiałem się z nim tłuc
    przeszło 100 km, bo droga pocztowa z bliżej nie znanych mi przyczyn nie
    wchodziła w rachubę). Zawiozłem więc po raz drugi zaświadczenie i znów
    okazało się, że jest błąd. W polu "czas trwania przerwy semestralnej" było
    "od 1 czerwca do 1 września", a powinno być "od 1 czerwca do 31 września".
    Znów zostałem odprawiony z kwitkiem. Za trzecim razem okazało się, że termin
    składania zaświadczeń na 8 tygodniowy wyjazd już minął i dostałem propozycję
    wyjazdu na... 3 tygodnie. Cena imprezy oczywiście ta sama, a więc
    zapachniało szwindlem. Dostałem propozycję zwrotu wpłaconej zaliczki.
    Pozostałe koszty (ok 70-80 zł za przejazdy), stracony czas,
    najprawdopodobniej nie zostaną mi zwrócone. Nie są to duże pieniądze, ale
    mimo wszystko czuje się oszukany i czuje się jakby organizator sobie ze mnie
    zakpił. Planuję dochodzić swoich roszczeń (dla zasady) na drodze sądowej.
    Czy mógłbym się sądownie domagać zwrotu poniesionych kosztów, a jeśli tak to
    na jakiej podstawie i jak duże mam szanse powodzenia? Pomijam już fakt, ze
    legły w gruzach wszystkie moje wakacyjne plany. Co mi w tej sytuacji
    radzicie?

    pozdrawiam - M.K.