  • 1. Data: 2005-02-16 10:50:23
    Temat: Pytanie - wykradziono dane osobowe i adresowe
    Od: Sab <sa@.rt.pl>

    Witam

    Mam pytanie do osób mogacych mi pomoc.
    Kilka dni temu otrzymalem od swego dostawcy uslug
    internetowych informacje mailem. Informacja
    dotyczyla kradziezy z serwerow danych (adresy e-mail,
    adresy zamieszkania - numery mieszkan, imiona i nazwiska)uzytkownikow -
    i opublikowania ich w sieci. W sieci znalazlem zarowno swoje dane
    z adresem, jak i kilkuset (jak nie wiecej) innych klientow.
    Co mowi prawo na ten temat - czy moge ubiegac sie w zwiazku z tym
    o odszkodowanie przed sadem?

  • 2. Data: 2005-02-16 11:27:54
    Temat: Re: Pytanie - wykradziono dane osobowe i adresowe
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Co mowi prawo na ten temat - czy moge ubiegac sie w zwiazku z tym
    > o odszkodowanie przed sadem?

    A czy poniosles w zwiazku z tym jakas wymierną strate ?

  • 3. Data: 2005-02-16 11:40:42
    Od: "maximus" <n...@a...pl>

    Przecież on ich nie udostepnił tylko mu skradziono !
    Wobecz czego podejrzewam jedynie cywilnie możesz go oskarżyć ale nie mam
    pewnosci czy ma to w ogóle sens w tym przypadku.

  • 4. Data: 2005-02-16 17:30:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sab" <sa@.rt.pl> napisał w wiadomości

    Z tego co piszesz, to zachodzi przypuszczenie, ze administrator dopuścił się
    przestępstwa opisanego w art. 51 lub 52 Ustawy o ochronie danych osobowych.
    Albo gość umożliwił do nich dostęp osobom nieuprawnionym (art. 51), albo też
    być może nieumyślnie naruszył obowiązek ich właściwego zabezpieczenia (art.
    52). Tak więc w tej sprawie możesz spokojnie złożyć zawiadomienie o
    przestępstwie.

  • 5. Data: 2005-02-16 20:32:08
    Od: ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij>

    Sab napisał(a):
> [...]
    > z adresem, jak i kilkuset (jak nie wiecej) innych klientow.
    > Co mowi prawo na ten temat - czy moge ubiegac sie w zwiazku z tym

    Widze, ze jestesmy z jednego miasta mozesz mi powiedziec z jakiej to
    firmy zostaly skradzione dane?

    --
    alt.pl.leczna <-- regionalna grupa Łęcznej

  • 6. Data: 2005-02-16 21:23:59
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    > Widze, ze jestesmy z jednego miasta mozesz mi powiedziec z jakiej to
    > firmy zostaly skradzione dane?

    Z Pronetu, trąbią o tym na p.r.l. i na koziołku chyba było...

  • 7. Data: 2005-02-16 21:58:59
    Od: ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij>

    Rodrig Falkenstein napisał(a):

    > Z Pronetu, trąbią o tym na p.r.l. i na koziołku chyba było...

    tez o tym pomyslalem (pronet) ale nadawanie posta z Łęcznej mnie zmylilo

  • 8. Data: 2005-02-17 06:48:13
    Od: Sab <sa@.rt.pl>

    > Widze, ze jestesmy z jednego miasta mozesz mi powiedziec z jakiej to
    > firmy zostaly skradzione dane?

    Lublin firma Pronet :(

    Jestem zadowolony z ich uslug, ale taaaka wpadka

  • 9. Data: 2005-02-17 06:51:49
    Od: Sab <sa@.rt.pl>

    > Tak więc w tej sprawie możesz spokojnie złożyć zawiadomienie o
    > przestępstwie.

    Do prokuratury? Co im moze grozic w tym wypadku?

  • 10. Data: 2005-02-17 17:07:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Do prokuratury? Co im moze grozic w tym wypadku?

    W praktyce grzywna. W ustawie jest zdaje się teoretycznie do jednego roku
    pozbawienia wolności, ograniczenie wolności i grzywna. Ale tu nie chodzi o
    karę, tylko o otwarcie drogi do ewentualnych roszczeń cywilnych dla Ciebie.
    Sąd cywilny jest zobligowany wyrokiem sądu karnego co do ustalenia winy.