  • 1. Data: 2004-04-26 21:08:07
    Temat: Szczyt gospodarczy - odszkodowania
    Od: "Caligari" <p...@n...cy>

    Witam serdecznie,

    Zaintrygował mnie zamieszczony na łamach Wirtualnej Polski artykuł
    (http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?wid=5175775&
    kat=23434), w którym
    wszyscy umywają ręce od wypłaty odszkodowań spowodowanych ewentualnymi
    rozruchami w Warszawie.
    Jestem właścicielem sklepu - z racji swojego położenia - narażonego na
    dewastację. Nie jest to żadnen drogi butik - ot mała "buda" pozwalająca mi
    dożyć do końca miesiąca (choć i to nie zawsze). Obiekt jest ubezpieczony,
    jednak TU zaznacza, że nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w
    wyniku strajków, zamieszek ulicznych czy aktów terrorystycznych. Czyżby
    faktycznie osoby będące w mojej sytuacji skazane są wyłącznie za łaskę
    demonstrantów? Może winnym wywieśić kartkę: "Drodzy Antyglobaliści! Nie
    wybijajcie szyb i nie niszczcie znajdującego się w środku towaru. Też jestem
    przeciwnikiem globalizacji i nie mam żadnych powiązań z obcym kapitałem."
    Ale mówiąc serio: kto będzie ponosił koszty ewentualnych rozruchów i
    zniszczonego prywatnego mienia? Nie twierdzę oczywiście, że do takowych
    dojdzie. Antyglobaliści zapowiadają, że demonstracja będzie miała charakter
    pokojowy. Tak samo jednak zapewniali na szczycie G8 w Genui, a jak było
    faktycznie chyba nie muszę przypominać.
    Nie śmiem nawet wspomnieć o rekompensacie za utracony dochód w tych dniach
    (z racji realnego zagrożenia zdrowia będe zmuszony wysłać pracownika do domu
    i zamknąć interes), bo to przecież nie Eldorado. Ale odpowiedzialność za
    zniszczenia chyba jest w jakiś sposób regulowana.

    Pozdrawiam,
    --
    Caligari *caligari (at) autograf (dot) pl*
    <<Adres w nagłówku kodowany w ROT13>>