    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: praca na 1/4 etatu
    Date: Tue, 27 Apr 2004 08:12:56 +0200

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 27. kwietnia 2004 00:03 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Grzegorz:

    > Może ktoś mógłby mi przybliżyć czym się taka praca charakteryzuje ? Chodzi
    > mi głównie o ZUS. Czy będąc zatrudnionymna 1/4 etatu pracodawca zapłaci mi
    > jakieś ubezpieczenie ? Domyślam się że zdrowotne musi zapłacić, ale co z
    > rentowym i emerytalnym ?

    Zapłaci. Wymiar czasu pracy nie przekłada się na stawkę za ubezpieczenie.
    Stawka ta wynika z pensji. Jeśli pracujesz na UOP to przysługuje Ci
    stosowne ubezpieczenie. Natomiast istotna jest wysokość pensji, bo jeśli
    będziesz zarabiał 100zł to oczywiście będzie to stawka od 100zł.

    Jeśli będziesz zarabiał poniżej minimalnej krajowej, nie będzie Ci potem
    przysługiwał zasiłek dla bezrobotnych.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)