  • 1. Data: 2002-12-08 17:40:49
    Temat: pożyczka rodzinna ?
    Od: "Ania" <a...@o...pl>

    Witam!
    Trafiła mi się super okazja. Mogę kupić mieszkanie - dla mnie bardzo
    atrakcyjne. Niestety nie dysponuję odpowiednią gotówką. Procedura
    uruchomienia kredytu w banku trwa dość długo.
    By nie stracić szansy kupna mieszkania, moja mama zdeklarowała, że pożyczy
    mi brakującą kwotę 30.000 złotych. W momencie gdy dostanę kredyt pieniądze
    jej zwrócę.
    Czy w związku z tą pożyczką musimy się stawić w Urzędzie Skarbowym? Czy
    musimy wypisywać jakieś dokumenty? Płacić od tego jakiś podatek?
    Gorąco proszę o pomoc
    Ania

  • 2. Data: 2002-12-09 10:57:41
    Temat: Odp: pożyczka rodzinna ?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Ania <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:at005u$j7r$...@n...tpi.pl...

    poczytaj sobie o podatakch i ulgach z tego tyt. w odniesieniu do zakupu
    mieszkania tam masz ładnie napisane jak odliczyć tą pożyczoną kwotę, a
    dokumentem do sprawdzenia w przyszłości przez US będzie umowa notarialna
    zawarta między tobą a mamą ...

    Sandra

  • 3. Data: 2002-12-10 19:51:38
    Temat: Re: pożyczka rodzinna ?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Dec 2002, Ania wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Czy w związku z tą pożyczką musimy się stawić w Urzędzie Skarbowym? Czy
    >+ musimy wypisywać jakieś dokumenty? Płacić od tego jakiś podatek?

    Nie (zanieść papiery i owszem), tak, tak. AFAIK.
    Przeczytać:
    http://www.podatki.hoga.pl/akt_czynnosci.asp

    Wbrew wrażeniu że ustawa to coś strasznego - sporo informacji
    da się po prostu przeczytać :)

    Pozdrowienia, Gotfryd