  • 1. Data: 2002-12-08 15:22:18
    Temat: Zmiana kalendarza pracy a emerytura.
    Od: "Secio" <M...@s...pl>

    Witam!

    Jest nastepujaca sytuacja:
    Przechodze na emeryture. Moj ostatni dzien pracy to 24 grudzien. Zaklad
    pracy 'zmienia kalendarz pracy' i kaze mi przyjsc do pracy w wolna sobote 14
    grudnia aby odrobic sylwestra 31.12 kiedy to juz bede emerytem. W razie
    nieprzyjscia grozi nieusprawiedliwiona nieobecnoscia. Czy ma takie prawo ?
    Dodam ze jestem pracownikiem etatowym.
    Jak niezbicie mu udowodnic ze nie ma prawo tego zadac? jakies akty prawne
    etc.?

    Prosze o pomoc,
    Dziekuje i Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 2. Data: 2002-12-10 20:00:53
    Temat: Re: Zmiana kalendarza pracy a emerytura.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Dec 2002, Secio wrote:
    [...]
> [...]
    >+ nieprzyjscia grozi nieusprawiedliwiona nieobecnoscia. Czy ma takie prawo ?

    Mniemam że tak.

    Zupełnie inna sprawa czy ma prawo żądać żebyś "odrobił za darmo" - jak
    na mój technokratyczny rozum to przykładowo są godziny nadliczbowe
    (i "ze względu na interes zakładu" nie bardzo możesz odmówić
    - przyczyna jest racjonalna, będzie cię brakować kiedy reszta
    z "planowej" załogi się stawi !).
    Nie wiem czy powinna ci się należeć pensja w postaci właśnie
    godzin nadliczbowych czy zapłata za pracę w Sylwestra :] !
    Może ktoś ma pomysł...

    >+ Dodam ze jestem pracownikiem etatowym.
    >+ Jak niezbicie mu udowodnic ze nie ma prawo tego zadac? [...]

    Moja uwaga o interpretacji z nadgodzinami oczywiście
    nie jest jedyna ani (IMHO :>) obowiązująca, tylko
    usiłuję wykazać że "niezbicie" się nie da - wystarczy
    że pracodawca wyciągnie przykładowo rzeczony argument.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-12-11 18:03:57
    Od: "Secio" <M...@s...pl>

> [...]
    > Nie wiem czy powinna ci się należeć pensja w postaci właśnie
    > godzin nadliczbowych czy zapłata za pracę w Sylwestra :] !

    Sęk w tym że mam to odrobić w ramach etatu czyli za darmo.

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 4. Data: 2002-12-11 18:13:23
    Temat: Odp: Zmiana kalendarza pracy a emerytura.
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Secio <M...@s...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:at7uit$67f$...@n...tpi.pl...
    > Sęk w tym że mam to odrobić w ramach etatu czyli za darmo.

    za darmo to i ksiądz się nie chce modlic :-)

    poczytaj k.p o należnym wynagradzaniu ...

    Sandra