  • 1. Data: 2004-07-31 21:03:35
    Temat: pozyczka / darowizna a podatek
    Od: "M." <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    Nosze sie z zamiarem pozyczenia od rodzicow kwoty ok. 20 tys. zl na zakup samochodu.
    Czy istnieje jakis sposob, by zrobic to tak, zeby nie placic podatku?
    Z tego co wiem, umowa pozyczki jest zwolniona z podatku do kwoty 9057 pln...
    Czy wykorzystanie jeszcze mojej siostry ;-) cos by tutaj pomoglo?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi.

    M.

  • 2. Data: 2004-08-01 23:50:14
    Temat: Re: pozyczka / darowizna a podatek
    Od: "Azjata" <a...@a...pl>

> [...]
    > Z tego co wiem, umowa pozyczki jest zwolniona z podatku do kwoty 9057 pln...
    > Czy wykorzystanie jeszcze mojej siostry ;-) cos by tutaj pomoglo?

    Wystawiasz rodzicom weksel i w zamian bierzesz gotowke, dla pewnosci mozesz
    jeszcze spisac umowe wekslowa.

    A.Zjata

  • 3. Data: 2004-08-02 23:19:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Jul 2004, M. wrote:
    [...]
    >+ Z tego co wiem, umowa pozyczki jest zwolniona z podatku do kwoty 9057 pln...

    ...od jednej osoby. A ty coś wspominałeś o obu rodzicach ? ;)
    (to o wekslu widziałem :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-08-03 20:23:52
    Od: s...@p...onet.pl

    > On Sat, 31 Jul 2004, M. wrote:
    > [...]
    >
    > ...od jednej osoby. A ty coś wspominałeś o obu rodzicach ? ;)

    Czyli teoretycznie moge pozyczyc 2x9057?
    A jakbym jeszcze siostre poprosil o wsparcie...? :)

  • 5. Data: 2004-08-03 21:43:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2004 s...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ A jakbym jeszcze siostre poprosil o wsparcie...? :)

    ...i oprócz pożyczki wziął od nich darowiznę ?? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd