    From: "Teddy" <j...@m...corporation.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pozwolenie na udostepnianie internetu
    Date: Fri, 29 Nov 2002 11:53:35 +0100

    > Źle słyszałeś. Wystarczy tylko wysłać do ministerstwa informację,
    > że takie usługi będziesz oferował.
    - w miedzyczasi poszperalem na necie i znalazlem cos takiego :
    Dz.U.95.118.571
    i w nim"

    § 2. (1) Nie wymaga koncesji świadczenie usług telekomunikacyjnych:
    1) za pomocą urządzeń końcowych, z wyjątkiem central abonenckich lub
    serwerów międzysieciowych zainstalowanych w sieciach innych niż te, o
    których mowa w pkt 2 i 3,
    2) w sieciach wydzielonych nie przekraczających obszaru jednego budynku lub
    wyodrębnionego zespołu budynków niemieszkalnych, zarządzanych przez jeden
    podmiot,
    3) w sieciach wydzielonych znajdujących się w jednej miejscowości w zakresie
    objętym działalnością tych sieci w dniu wejścia w życie rozporządzenia,
    4) w sieciach telewizji kablowej i odbioru zbiorowego służących wyłącznie do
    rozprowadzania lub rozpowszechniania programów radiofonicznych lub
    telewizyjnych.

    -i wprawdzie siec lokalna bedzie w obrebie jednej miejscowosci ale bedzie
    miala internet czylil bedzie czescia globalnej sieci wiec czy nie jest to
    tak interpretowane ze jednak jakies zezwolenie trzeba?

    i jeszcze znalazlem
    Dz.U.95.118.572
    jest mowa o:
    SPOSOBY OBLICZANIA WYSOKOŚCI OPŁAT ZA UDZIELENIE KONCESJI NA ŚWIADCZENIE
    USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH
    1. Wysokość opłaty, wyrażonej w ECU, za udzielenie podmiotowi koncesji na
    świadczenie usług telekomunikacyjnych w sieci użytku publicznego, na której
    zakładanie i używanie posiada zezwolenie, oraz w przypadku gdy koncesji
    udziela się łącznie z takim zezwoleniem, określa się jako równą wartości
    O(uk) obliczonej, według zasad podanych w ust. 2, dla następujących usług
    telekomunikacyjnych:
    1) telefonicznych świadczonych w sieci telefonicznej stacjonarnej,
    2) telefonicznych świadczonych w cyfrowej sieci telefonii ruchomej,
    3) przywoławczych,
    4) transmisji danych, !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    5) polegających na zapewnianiu stałych połączeń typu "punkt-punkt"
    (dzierżawa łączy telekomunikacyjnych).

    -jest wiec mowa o transmisji danych ! a rozpowszechnia internetu jest
    transmisja danych
    Ale moze sie myle (nie jestem dobr w ustepach:))