  • 1. Data: 2008-03-01 14:07:48
    Temat: pozew (sad gospodarczy, formularz "P")
    Od: MiCHA <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    Wypełniam formularz pozwu i nie jestem pewien, czy mam coś wpisać w pole
    "3.1.2. Pełnomocnik powoda". Otóż powodem jest osoba prawna (sp. z
    o.o.), a ja ją reprezentuję jako prokurent (jestem wpisany do KRS i mam
    prawo jednoosobowej reprezentacji). Sądzę, że to pole powinienem pominąć
    (skreślić), ponieważ dotyczy ono raczej przypadku, gdy powód korzysta z
    usług "zewnętrznego" prawnika. Mam rację?

    Czy też jednak mam tam wpisać siebie - jako osobę fizyczną,
    reprezentującą spółkę?

    I jeszcze jedno: Czy oprócz zwrotu kosztów procesu mogę zażądać od
    dłużnika zwrotu kosztów poświadczeń notarialnych, przesyłek pocztowych z
    wezwaniami do zapłaty oraz kosztów "wyciągnięcia" aktualnego odpisu KRS?
    (Tzn. jasne że żądać sobie mogę, ale czy ma to sens? Co na to sądy?)

    --
    MiCHA