  • 1. Data: 2004-09-09 10:00:42
    Temat: pozew o splate dlugu !
    Od: "MARas_" <m...@g...pl>

    Firma H. ma u mnie dlug w wyskokosci 7 tys zl.na mocy trojstronnego
    porozumienia stron (na pismie , z podpisami i pieczatkami) dlug w calosci
    uznala i przejela fima X. (ktora miala w tej samej wysokosci dlug u firmy H)
    . Oni teraz nie chca placic mimo mych wezwan a termin zaplaty minal w maju.
    Ja natomiast mam u firmy X dlug w nie zaplacone faktury na np. 1 tys zl. Tak
    wiec po potraceniu tego sa mi winni 6 tys zl.
    Pytanie:
    - jaki pozew mam napisac , czy musi byc napisamy prze adwokata lub radce
    - czy mozna ta sprawe rozpatrywac w postepowaniu nakazowym (nakaz zaplaty)
    - czy pozew musi byc na formularzu urzedowym

    Postepowaniu uproszczone odpada bo kwota przekracza 5 tys zl
    Dzieki pozdrawiam i czekam.

  • 2. Data: 2004-09-09 10:55:35
    Temat: Re: pozew o splate dlugu !
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MARas_" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > - jaki pozew mam napisac , czy musi byc napisamy prze adwokata lub radce

    Pozew piszesz oczywiście o 6.000 zł. W uzasadnieniu nadmieniasz, że są winni
    Tobie 7.000 zł, Ty im 1.000 zł a nie chcą zapąłcić 6.000 zł pozostałych.

    > - czy mozna ta sprawe rozpatrywac w postepowaniu nakazowym (nakaz zaplaty)

    Tak, skoro sług jest stwierdzony na piśmie.

    > - czy pozew musi byc na formularzu urzedowym

    A tu są różne szkoły. Słyszałem, ze w niektórych sądach nie wymagają.
    Zadzwoń do sekretariatu sądu i suię upewnij.