  • 21. Data: 2005-09-15 16:32:46
    Temat: Re: pozew alimentacyjny
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    jacobs napisał(a):
    > czy w pozwie o alimenty od jednego z rodziców na dziecko, można zawrzeć
    > zapis iż w przypadku braku wywiązania się z zasądzonych ewentualnie
    > alimentów, mają płacić dziadkowie owego dziecka ze strony rodzica, który nie
    > zapłaci? Dziadkowie są dość majętni.

    Nie. W pierwszej kolejności do alimentacji są zobowiązani rodzice. Sąd
    zasądzi alimenty od matki, potem udajesz się do komornika. Jeśli
    egzekucja okażę się bezskuteczna dopiero wtedy składasz pozew o alimenty
    od dziadków. Sądy na takie alimenty patrzą bardzo niechętnie (bo w końcu
    nie dziadkowie dziecka ci żonę wybrali i nie oni cię do prokreacji z nią
    zmuszali). W praktyce niezbyt często takie alimenty są przyznawane,
    zazwyczaj dziadkowie płacą przez 2-3 miesiące alimenty w imieniu matki,
    podnoszą na sprawie, że matka płaci, sąd pozew oddala - i możesz wtedy
    zaczynać od początku.

    > czy dopuszczalnym jest stwierdzenie rodzica, który nie mieszka z dzieckiem i
    > go nie utrzymuje iż aby wykarmić dziecko mam sprzedać sprzęt z domu
    > (własność wspólną) dla zaspokojenia potrzeb dziecka, np. telewizor, pralkę
    > itp.? Bo to jest i część własności rodzica, co olewa dziecko totalnie.

    Sąd nie weźmie tego pod uwagę. Nie praktykuje się alimentacji rzeczowej
    zazwyczaj.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 22. Data: 2005-09-15 19:25:26
    Od: "jacobs" <a...@m...pl>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

    > zmuszali). W praktyce niezbyt często takie alimenty są przyznawane,
    > zazwyczaj dziadkowie płacą przez 2-3 miesiące alimenty w imieniu matki,

    przynajmniej ktoś płaci i może będę mógł spać spokojnie i nie bać się dnia
    następnego, że może prąd odetną bo nie mam jak zapłacić.

    Jesli matka przebywa za granicą i tam żyje ze swoim kochankiem i z nim
    planuje założenie rodziny, to pewnie egzekucja będzie nieskuteczna przez
    komornika. Ktoś może się orientować ile czasu musi upłynąć stwierdzenia
    bezskutecznej egzekucji. Czy też zależy to od szybkości komornika. Matki
    napewno nie będzie na sprawie alimentacyjnej, bo to olewa. Co dalej? Czy
    możliwe jest złożenie równolegle pozwu o zabezpieczenie roszczenia? jeśli
    sąd je wyda na pierwszej rozprawie z klauzulą to może wizyta komornika
    jeszcze przed zakończeniem postępowania troszkę na ziemie sprowadzi "jej"
    rodzinę.

    jacobs

  • 23. Data: 2005-09-16 10:59:50
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    .pl> napisał w
    > wiadomości news:dgbte2$an2$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > bez komentarza...
    >

    > jacobs

    No tak - widzę brak argumentów :-)

  • 24. Data: 2005-09-16 13:05:15
    Od: Konrad <k...@n...uni.wroc.pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > (...)
    > Nie bylo by potrezby zakladania takich stron jak np ta www.tato.pl itp.

    tzn. nie byloby hurtowni niemowlecych? :)

    --
    Konrad