eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › powrót towaru po reklamacji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2010-03-18 19:29:34
    Temat: powrót towaru po reklamacji
    Od: "mz" <n...@m...pl>

    Witam
    Dowiedziałem sie dziś (18 marca 2010 r.), że mój laptop powrócił do sklepu z
    reklamacji z tytułu ustawy. Minął prawie miesiąc od mojego zgłoszenia
    reklamacji wieć uznano moje roszczenia co do naprawy. I tutaj rodzi się
    kilka pytań do speców od reklamacji:
    1. Czy czas na ewentualna reklamację z tytułu ustawy (bo tylko taka mi
    została, gwarancja już wygasła) wydłuża się o ten miesiąc ? Jeśli tak to
    jakie musze mieć na to dokumenty ?
    2. Czy w przypadku naprawy lub wymiany poszczególnych podzespołów na nowe
    mam znów 24 mc na zgłoszenie ich ewentualnego wadliwego działania, czy tylko
    tyle czasu ile zostało do końca 24 miesięcy od dnia zakupu?
    3. Czy w przypadku wymiany lub naprawy poszczególnych podzespołów laptopa i
    ich ewentualnej późniejszej reklamacji obowiązuje zapis ustawy, iż do 6
    miesięcy uznaje sie że wada była już w towarze ?

    Pozdrawiam



  • 2. Data: 2010-03-18 23:48:28
    Temat: Re: powrót towaru po reklamacji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Mar 2010, mz wrote:

    > Witam
    > Dowiedziałem sie dziś (18 marca 2010 r.), że mój laptop powrócił do sklepu z
    > reklamacji z tytułu ustawy. Minął prawie miesiąc od mojego zgłoszenia
    > reklamacji wieć uznano moje roszczenia co do naprawy. I tutaj rodzi się kilka
    > pytań do speców od reklamacji:

    Polecę ustawę ;)
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321

    > 1. Czy czas na ewentualna reklamację z tytułu ustawy (bo tylko taka mi
    > została, gwarancja już wygasła) wydłuża się o ten miesiąc ? Jeśli tak to
    > jakie musze mieć na to dokumenty ?

    IMVHO nie.
    Termin biegnie na nowo jedynie przy wymianie towaru, art.10
    Jedyne, co ulega wydłużeniu, to okres przedawnienia.

    > 2. Czy w przypadku naprawy lub wymiany poszczególnych podzespołów na nowe mam
    > znów 24 mc na zgłoszenie ich ewentualnego wadliwego działania, czy tylko tyle
    > czasu ile zostało do końca 24 miesięcy od dnia zakupu?

    Jakby mnie pytali o zdanie, to zastosowałbym przepisy o "częściach
    składowych". Art.47 KC (i dalsze).
    "Część składowa rzeczy nie może być odrębnym przedmiotem własności
    i innych praw rzeczowych" (to jest cytat z ustawy, nie z komentarza).

    Czyli "prawo rzeczowe" dotyczące reklamacji konsumenckiej dotyczy
    *całego* towaru, a nie jego części (w odróżnieniu od gwarancji,
    która może - dobrowolnie - być ustanowiona oddzielnie, bo żaden
    przepis nie stanowi, iż gwarancja *musi* obejmować sprzedawaną
    rzecz).

    > 3. Czy w przypadku wymiany lub naprawy poszczególnych podzespołów laptopa
    > i ich ewentualnej późniejszej reklamacji obowiązuje zapis ustawy, iż do 6
    > miesięcy uznaje sie że wada była już w towarze ?

    IVMHO - j.w.
    "Część składowa" nie jest przedmiotem prawa.
    Sprawą sporną jest "odłączalność" z 47.3 KC: nie wiem, czy np. relatywnie
    łatwo wyjmowalny CD-ROM się łapie. Pamięć i HDD już raczej nie, bo bez
    nich komp jakby kiepsko działa ;)

    Do kompletu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html

    pzdr, Gotfryd

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1