  • 1. Data: 2004-07-10 14:14:17
    Temat: powrót do panieńskiego nazwiska
    Od: "edyta" <a...@p...fm>

    Witam

    Przede mną sprawa rozwodowa. Za kilka dni złożę do sądu pozew. Rozważam
    również decyzję powrotu do panieńskiego nazwiska. I moje pytanie jest
    następujące: Gdybym się zdecydowała to powinnam zawrzeć to również w pozwie
    rozwodowym, czy można to zrobić później i jakie są w związku z tym koszty i
    ewentualne problemy...?

    pozdrawiam
    edyta

  • 2. Data: 2004-07-10 16:02:55
    Temat: Re: powrót do panieńskiego nazwiska
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "edyta"

> [...]

    pozwie
    > rozwodowym, czy można to zrobić później i jakie są w związku z tym koszty

    Absolutnie tego się nie ujmuje w pozwie rozwodowym !
    Sąd nie zajmuję się zmianą nazwiska.

    Po uprawomocnieniu się wyroku rozwodowego należy w terminie 3 miesięcy
    (ważne !) złożyć stosowne oświadczenie przed kierownikiem Urzędu Stanu
    Cywilnego.

    Wydaje mi się, iż wniosek taki podlega opłacie 30 zł. Ale lepiej się upewnić
    w USC.

    --
    Pzdr.
    Marek - UMK Toruń