  • 1. Data: 2004-07-10 10:29:11
    Temat: pytanie..
    Od: "Clian" <c...@g...pl>

    Witam

    Mam taki problem. W grudniu 2001 kontroler mpk (Wrocław) wręczył mi mandat
    za nieposiadanie biletu, którego nie zapłaciłem. Kilka dni temu dowiedziałem
    się że na stary mój adres przysłano wezwane przedsądowne do zapłaty (nawet
    nie kwapiono się by sprawdzić czy ja tam nadal mieszkam). W wezwaniu była
    informacja o wysłaniu pisma (monitu w I 2002 - którego nigdy na oczy nie
    widziałem). Czy w tym przypadku można się powołać na przedawnienie sprawy?
    Co gorsze pismo przysłano zwykłym listem!
    Suma do zapłacenia nie jest aż tak tragiczna. Ale chciałbym wiedzieć czy to
    nie jest jakaś próba straszenia nieuświadomionych obywateli.
    pzdr
    C.

  • 2. Data: 2004-07-10 11:26:41
    Temat: Re: pytanie..
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Clian"
> [...]
    > Suma do zapłacenia nie jest aż tak tragiczna. Ale chciałbym wiedzieć czy
    > nie jest jakaś próba straszenia nieuświadomionych obywateli.

    A czy jako rzetelny dłużnik poinformowałeś mpk w zmianie adresu ? ;-)

    W postępowaniu przed sądem powód będzie musiał wskazać miejsce zamieszkania
    pozwanego, inaczej sąd sprawę zawiesi.
    Zawsze można podnieść zarzut przedawnienia, jeżeli ono nastąpiło.

    Dla ścisłości: art. 118 KC " Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej,
    termin przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia
    okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej -
    trzy lata. "
    Czyli w grudniu 2011 roku.
    Ale mogę się mylić.
    --
    Pzdr.
    Marek - UMK Toruń

  • 3. Data: 2004-07-10 11:56:38
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Marek wrote:
> [...]
    > okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej -

    Juz nawet na podstawie tego przepisu widać że nie. A w prawie
    przewozowym jest roczny (w przybliżeniu) termin przedawnienia. Jeśli nie
    wystąpili do sądu, to inne pisma wyrzucać do kosza.

    KG

  • 4. Data: 2004-07-10 12:42:15
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    > Juz nawet na podstawie tego przepisu widać że nie. A w prawie
    > przewozowym jest roczny (w przybliżeniu) termin przedawnienia. Jeśli nie
    > wystąpili do sądu, to inne pisma wyrzucać do kosza.

    Faktycznie roczny.
    Ale pisałem, że mogę się mylić :-)

    --
    Pzdr.