  • 1. Data: 2004-07-10 14:36:55
    Temat: Pracownicy :(
    Od: "Arqadius" <a...@w...pl>

    Witam

    Jak ze strony prawnej fakt wykazania przez pracodawce kradziezy ze strony
    pracownika na niekorzysc pracodawcy po uplywie 12 miesiecy od dnia
    rozwiazania umowy z tymze pracownikiem ?
    Czy po uplywie tego czasu pracodawca moze cos jeszcze prawnie z tym zrobic ?
    Czy istnieje w takim przypadku mozliwosc zalozenia sprawy karnej ? Czy w
    takiej sytuacji (sprawa karna) obowiazuje maksymalne odszkodowanie w
    wysokosci trzech miesiecznych pensji ? Mam nadzieje, ze w polskim prawie
    jest mozliwosc skutecznego sciagniecia skradzionych przez pracownika
    pieniedzy po uplywie 12 miesiecy.

    Pozdrawiam
    Arqadius

    ---
    Żadnych wirusków :)

  • 2. Data: 2004-07-10 22:06:16
    Temat: Re: Pracownicy :(
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arqadius" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Jedynymi ograniczeniami czasowymi jest przedawnienie i możliwość
    udowodnienia. Przedawnienie w opisanym przez Ciebie wypadku nie wchodzi w
    rachubę, chyba że skradziono kwotę do 250 zł. Pozostanie problem, czy da się
    po upływie takiego czasu udowodnić kradzież.

  • 3. Data: 2004-07-11 00:50:48
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    się
    > po upływie takiego czasu udowodnić kradzież.

    liczy sie chyba tez to czy kradzież została zgłoszona w odpowiednim czasie a
    nie po roku
    bo to czy złodziej u nas pracował rok temu to chyba nie ma znaczenia....

    pozdrawiam....

  • 4. Data: 2004-07-11 08:46:54
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    się
    > po upływie takiego czasu udowodnić kradzież.

    z innej beczki:

    a ile wynosi przedawnienie jezeli chodzi o rozboj?
    Np powiedzmy ze zlapali nie ta osobe i ta osoba odbyla kare.

    Po ilu latach moga (jezeli dowiedza sie o innych osobach) za czyn za ktory
    powyzsza osoba odbyla kare
    zamknac inne osoby?

    P.

    Ps.
    Troche zakrecilem , ale jak Pan zrozumie to prosze o odpowiedz.

  • 5. Data: 2004-07-11 09:23:13
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Przemyslaw Rokicki wrote:
> [...]
    > Np powiedzmy ze zlapali nie ta osobe i ta osoba odbyla kare.
    >
    > Po ilu latach moga (jezeli dowiedza sie o innych osobach) za czyn za ktory

    A to zależy jaki - "zwykły" rozbój - 10 lat, kwalifikowany (np z użyciem
    broni palnej, noża) - 20 lat
    Przedawnienie zależne jest od grożącej za dane przestępstwo kary,
    terminy określone są w art.101 kk

    KG

  • 6. Data: 2004-07-11 10:07:42
    Od: "Arqadius" <a...@w...pl>

    Witam

> [...]
    się
    > po upływie takiego czasu udowodnić kradzież.

    Sytuacja wyglada tak, ze w wyniku zbierania materialow do sprawy sadowej
    wobec innego pracownika pojawily sie dokumenty wskazujace, ze inny pracownik
    pobieral bez mojej wiedzy pewne kwoty pieniedzy (sa na to potwierdzenia
    podpisane przez niego) i sie z nich nie rozliczyl. Tak wiec sprawa dowodow
    nie jest problemem (w/g mnie :), jednak spotkalem sie z opinia, ze wlasnie
    po uplywie 12 miesiecy od rozwiazania umowy nic juz nie jestem wstanie
    zrobic, gdyz wszelkie spory dotyczace rozliczen z okresu obowiazywania umowy
    o prace rozstrzyga tylko sad pracy, ktory na dzien dobry odrzuci pozew
    wlasnie z powodu tych 12 miesiecy.
    Jednakze rozumiem, ze moge skutecznie dzialac w sadzie karnym z powyzsza
    sprawa.

    Dziekuje za pomoc i pozdrawiam,
    Arqadius

    ---
    Żadnych wirusków :)

  • 7. Data: 2004-07-11 11:16:05
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > A to zależy jaki - "zwykły" rozbój - 10 lat, kwalifikowany (np z użyciem
    > broni palnej, noża) - 20 lat
    > Przedawnienie zależne jest od grożącej za dane przestępstwo kary,
    > terminy określone są w art.101 k

    dzieki

    P.

  • 8. Data: 2004-07-11 14:01:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JDM" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > liczy sie chyba tez to czy kradzież została zgłoszona w odpowiednim czasie
    > nie po roku
    > bo to czy złodziej u nas pracował rok temu to chyba nie ma znaczenia....

    Nie. Wykrycie kradzieży niekoniecznie musi nastąpić po jej dokonaniu. Im
    dłuższy okres, tym trudniej udowodnić, ale co do zasady w tej materii
    ograniczenia czasowego nie ma.

  • 9. Data: 2004-07-11 14:03:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > wlasnie z powodu tych 12 miesiecy.
    > Jednakze rozumiem, ze moge skutecznie dzialac w sadzie karnym z powyzsza

    Opinia poniekąd słuszna, gdyby ni to, że tu masz do czynienia z
    przestępstwem. Gdyby nie chodziło o przestępstwo, tylko na przykład o
    nierozliczeni zaliczki, to byłoby 12 miesięcy. W wypadku przestępstwa
    przedawnienie określa kodeks karny i podczas postępowania sąd może
    zobowiązać do naprawienia szkody.