  • 1. Data: 2007-06-24 18:21:51
    Temat: potwierdzenie notarialne wydruku strony WWW
    Od: "Poszkodowany" <n...@o...eu>

    Sprawa dotyczy notarialnego potwierdzenia zawartości strony internetowej
    (ściślej: zgodności wydruku ze stanem strony na dany dzień). Taki potwierdzony
    wydruk byłby dowodem w postępowaniu sądowym o naruszenie dóbr osobistych przez
    autora strony.

    Na jakiej podstawie prawnej można sie oprzeć proszac notariusza o sporządzenie
    takiegho dokumentu /potweierdzenie zgodności wydruku z zawartością witryny/ ?

    Czy może odmówić (zakładam, że ma internet, czyli nie ma przeszkód by sprawdził
    jak ta strona wygląda)? Na jakiej podstawie ???

  • 2. Data: 2007-06-24 19:15:10
    Temat: Re: potwierdzenie notarialne wydruku strony WWW
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia 24 Jun 2007 20:21:51 +0200, Poszkodowany napisał(a):

    > Czy może odmówić (zakładam, że ma internet, czyli nie ma przeszkód by sprawdził
    > jak ta strona wygląda)? Na jakiej podstawie ???

    Bardzo ciekawe zagadnienie!
    Osobiście korzystając z usług notariusza potwierdzając zgodnośc xerokopii z
    oryginałem, zawsze notariusz kopiował dokument w kancelarii, nie uznawał
    przyniesionych xerokopii.
    W tym przypadku widze to tak, ze notariusz wchodzi na stronę
    http://jakaśstrona.pl robi wydruk i potwierdza, że zrobił ten wydruk dnia o
    godzinie z sieci internet.
    Jednak wcześniej zatelefonuj i zapytaj... ja nie widzę przeszkód, ale
    notariusz może widzieć.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Od 1.01.2008 bez kontroli granicznych, więcej na http://grupy.3mam.net

  • 3. Data: 2007-06-24 19:25:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > Bardzo ciekawe zagadnienie!

    To fakt :-)

    > W tym przypadku widze to tak, ze notariusz wchodzi na stronę
    > http://jakaśstrona.pl robi wydruk i potwierdza, że zrobił ten wydruk dnia o
    > godzinie z sieci internet.

    Jest kilka aspektów sprawy.
    Prawny - notariusz poświadcza zgodność odpisu, wyciągu lub kopii z
    okazanym dokumentem. Mam wątpliwości, czy strona WWW _jest_ dokumentem.
    Techniczny - nie ma żadnego problemu, żeby treść strony była generowana
    indywidualnie, np. w zależności od numeru IP.

    M.

  • 4. Data: 2007-06-24 19:28:59
    Od: Gośka <g...@n...com>

    Maciej Bebenek wrote:

> [...]
    > Techniczny - nie ma żadnego problemu, żeby treść strony była generowana
    > indywidualnie, np. w zależności od numeru IP.

    Już nie mówiąc o tym, że strona może pochodzić z cache przeglądarki, z
    proxy-serwera albo skądkolwiek.

    I niekoniecznie notariusz będzie miał wpływ na te ustawienia (hint:
    transparent proxy).

    Gośka

  • 5. Data: 2007-06-24 19:51:54
    Od: n...@o...eu

    W przypadku o którym mowa trzeba by założyć, że autor strony która ma być
    dowodem w postępowaniu przeciw niemu przygotuje specjalną stronę dla IP
    notariusza:bez naruszających prawo treści.

    > Już nie mówiąc o tym, że strona może pochodzić z cache przeglądarki, z
    > proxy-serwera albo skądkolwiek.
    > I niekoniecznie notariusz będzie miał wpływ na te ustawienia (hint:
    > transparent proxy).

    Czyli sytuacja, w której ktoś preparuje środowisko pracy notariusza by
    wprowadzić go w błąd ???? To jak zabezpieczyć taki materiał? Sądownie ?
    Procedury trwaja, strony się zmieniają. NIe mówiąć już o tym, że do takiego
    zabezpieczenia odnoszą sie wszystkie wcześniejsze uwagi. Można dojść do
    wniosku, że nie da się zabezpieczyć dowodu z treści strony internetowej.

  • 6. Data: 2007-06-24 20:12:16
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    n...@o...eu pisze:

    > W przypadku o którym mowa trzeba by założyć, że autor strony która ma być
    > dowodem w postępowaniu przeciw niemu przygotuje specjalną stronę dla IP
    > notariusza:bez naruszających prawo treści.

    Albo inaczej - że ktoś zainteresowany zmieni środowisko sieciowe, w
    jakim działa komputer notariusza. Ten kij ma dwa końce.

> [...]
    > zabezpieczenia odnoszą sie wszystkie wcześniejsze uwagi. Można dojść do
    > wniosku, że nie da się zabezpieczyć dowodu z treści strony internetowej.

    Oczywiście, że się da - na serwerach, pod warunkiem, że znajdziesz
    wszystkie.

    M.

    PS. To mniej więcej tak samo, jakbyś dał notariuszowi do potwierdzenia
    treść audycji radiowej, odsłuchanej na radiu w kancelarii. Sfałszowanie
    takiego przekazu nie jest trywialne, co nie znaczy, że niemożliwe.

  • 7. Data: 2007-06-24 20:30:45
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-06-24 20:21, Poszkodowany wrote:
> [...]
    > wydruk byłby dowodem w postępowaniu sądowym o naruszenie dóbr osobistych przez

    Nie prościej zrobić to przy pomocy świadków? Prosisz znajomych, żeby
    weszli na taką i taką stronę na swoim komputerze, zrobili wydruk na
    wydruku napisali własnoręcznie, że wydrukowali ze strony..., w dniu....,
    o godzinie...... Wydruki oni Ci dają, a Ty przed sądem wskazujesz
    zarówno wydruki jak i zeznania świadków jako dowód co do treści strony.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,

  • 8. Data: 2007-06-24 20:34:17
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 24 Jun 2007 21:28:59 +0200, Gośka napisał(a):

    > Już nie mówiąc o tym, że strona może pochodzić z cache przeglądarki, z
    > proxy-serwera albo skądkolwiek.

    Co nie zmienia faktu, że 99,999% notariuszy nie ma o tym zielonego
    pojęcia.
    Taka czynność u notariusza jest możliwa, kosztuje bodajże 250 złotych
    netto. Zwykły akt notarialny.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl/wpis,10;baniek;tygodniowo,51

  • 9. Data: 2007-06-24 20:48:10
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> wrote in message

    > Techniczny - nie ma żadnego problemu, żeby treść strony była generowana
    > indywidualnie, np. w zależności od numeru IP.

    Bez znaczenia z punktu widzenia notariusza.
    On nie potwierdza, że zawartość strony www.xyz.pl jest jakaś tam.
    On potwierdza tylko, że dnia takiego i takiego wydrukował tą kartkę na swoim
    komputerze.
    Zawartość ani pochodzenie go nie interesuje.

  • 10. Data: 2007-06-24 20:52:04
    Od: n...@o...eu

> [...]
    > komputerze.
    > Zawartość ani pochodzenie go nie interesuje.
    Czy może odmówić i na jakiej podstawie ???? To dla notariuszy nowy obszar ....