  • 1. Data: 2004-02-08 11:47:40
    Temat: potrąciłem pieszego!
    Od: "Konstanty" <k...@p...onet.pl>

    Pierwszy raz piszę na tej grupie i od razu z niemiłą sprawą:
    Wczoraj jechałem około 50-60 km/h (tam jest ograniczenie do 60) ulicą w
    Warszawie, było już ciemno, padał deszcz, gdy nagle, w ostatniej chwili
    zobaczyłem na jezdni (nie było tam pasów!)psa, który wciąga pieszego na
    jezdnię, a raczej pieszego, który wpada na nią za psem. Zacząłem ostro
    hamować, ale było ślisko, zresztą była za późno. Nie miałem jak go ominąć -
    nie wiedziałem, co jest na przeciwległym pasie, a po prawej bła parking z
    latarniami, ludźmi i samochodami. zresztą było zbyt ślisko i zbyt mała
    odległośc, żebym zdążył. pieszy uderzył mocno w samochód (maska wgnieciona i
    szyba zbita, więc minimum 30 kmh było przy zderzeniu), po czym upadł na
    ziemię. wyhamowałem, włączyłem awaryjne i wyskoczyłem, zeby zobaczyć, czy
    żyje. Koleś był pijany jak bela, ale chyba nic mu nie było, poza rozciętym
    łukiem brwiowym no i pewnie obitą głową (bo nieźle majtnął w szybę). Gość
    mówi, że nic mu nie jest, ze sie przewrócił, że chce iść, świadek wezwał
    pogotowie od razu, więc już nie musiałem tego robić, wezwałem policję. gość
    ciągle chciał wstawać, nawet nie wiedział, że go samochód walnął, tylko
    myślał, że sie przewrócił i że pies mu zwiał. Przyjechała karetka, mówią, że
    nic mu nie jest, szyja w kołnierz usztywniający i do szpitala. Ale odjechali,
    zanim przyjechała policja. Pytałem się sanitariuszy, czy zmierzą facetowi, że
    jest nietrezźwy, a oni mi nie odpowiedzieli, coś mruknęli, że to leży w gestii
    policji. odjechali, po pół godziny zjawiła sie niespiesznie policja, spisała,
    zmierzyła, a na moje pytanie o stan trzeźwości pieszego odpowiedzieli, że nie
    muszą nic mierzyć i mam liczyć na to, że szpitalu zaznaczą w karcie, że jest
    pijany. (dzwoniłem dziś do szpitala i powiedzili mi, ze nie powiedzą mi nic o
    kolesiu, bo nie mam jego danych, ale zazwyczaj zaznaczają w kjarcie, jak ktos
    jest pod wpływem alkoholu). No i policja pojechała zostawiając mnie z
    informacją, że mam 50/50 szans, że będę uznany winnym... wtedy konsekwencje
    mogą być nieco niemiłe. Czy ktoś kiedykolwiek spotkał się z orzeczeniem sądu
    na niekorzyść kierującego pojazdem w takiej sytuacji??? czy mogę naprawdę
    zostać uznany winnym? czy wezmą pod uwagę, że był pijany? i czy powinienem sie
    jakoś przygotować na te rozprawę??? w życiu nie miałem wypadku! a, są
    świadkowie, na jednego mam namiary, zostali oni spisani przez policję, więc
    może jednego uda mi się przekonać do stawienia się na rozprawie - oni zeznają
    to, co ja. Z góry dziękuje za wszelką pomoc!!

  • 2. Data: 2004-02-08 16:45:30
    Temat: Re: potrąciłem pieszego!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Konstanty" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5bdd.0000169d.402621db@newsgate.onet.pl...

    Nie wiem jak w Warszawie, ale na pozostałym obszarze Polski, to badanie
    trzeźwości uczestników wypadku / kolizji leży w kompetencji Policji, co
    zresztą wynika z kpk i kpow. Nie słyszałem, by na obszarze Miasta
    Stołecznego Warszawy w tym względzie panowało inne prawo, ale może. I to
    może już cały mój komentarz na ten temat.

  • 3. Data: 2004-02-09 07:58:30
    Od: "Gigant" <g...@a...net>

    jesli nawet to nieoczekiwane wtargniecie pieszego na jezdnie nie moze byc
    uznane za wine kierjacego pojazdem...
    Grunt ze wszyscy zyja i ze tylko auto pocharatane... mysle ze w najgorszym
    wypadku dostaniesz wyrok w "zawiasach"
    NIc wiekszego nie przewiduje

  • 4. Data: 2004-02-09 09:30:30
    Od: k...@p...onet.pl

    dzieki za pomoc, czekam na inne ewentualne porady.

    > jesli nawet to nieoczekiwane wtargniecie pieszego na jezdnie nie moze byc
    > uznane za wine kierjacego pojazdem...

    dzieki za odrobinę otuchy. ale czy jego nietrzeźwość stanowi jakiś plus dla
    mnie w sprawie, czy jest bez znaczenia? bo jesli stanowi, to nie wiem, jak mam
    powiedziec przed sądem, że to niedopatrzenie policji...mam brac jakiegos
    prawnika, czy co ;)

    > Grunt ze wszyscy zyja i ze tylko auto pocharatane... mysle ze w najgorszym
    > wypadku dostaniesz wyrok w "zawiasach"
    > NIc wiekszego nie przewiduje

    auto to pryszcz, bo i tak z AC idzie, a o kolesiu mi nie chcieli nic w
    szpitalu powiedziec, bo nie mam jego dokładnych danych, ale jak go zabierali,
    to wyglądąłą spoko, chciał wstać isc do domu, wyrywał się sanitariuszom.
    co do wyroku w zawiasach, to też mi powiedział policjant, ze to w najgorszym
    wypadku - niekarany jestem, trzeźwy etc - ale czy to oznacza, że mogą uznać,
    że mimo, iż wtargnął na jezdnię, to jest to moja wina?!? i czy bardzo ważni są
    świadkowie, którzy potwierdzą moją wersję? mam namiar na jednego... a, żona
    poszkodowanego przybegła tam i była wyjątkowo wredna - powiedziała, że "nie
    odpuści"... nawiedzona baba, ale czy ona coś może? a, i czy wyroku w zawiasach
    zabierają mi też prawo jazdy, czy nie jest to jednoznaczne?
    z góry dzięki!

  • 5. Data: 2004-02-09 09:32:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gigant" <g...@a...net> napisał w wiadomości

    Ty to umiesz pocieszyć człowieka. Jeśli to nagłe wtargnięcie, to żadnego
    wyroku nie będzie, bo trudno mówić o jego winie.

  • 6. Data: 2004-02-09 12:06:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nieprzewidziane są wyroki boskie i sądów. Ale w opisanej przez Ciebie
    sprawie byłbym dobrej myśli. Jeśli jednak otrzymał byś wezwanie w
    charakterze podejrzanego, to już bym odżałował kilka złotych na adwokata,
    bo coś mi z tym badaniem pieszego nie pasuje.

    Po za tym, to jeśli masz dane tego, co to widział (pisałeś, że wzywał
    pogotowie), to podał bym go na świadka. Jeśli nie masz danych, to wniosek
    dowodowy, by ustalili po numerze telefonu dzwoniącego do pogotowia.